Gå til innhold
Fiskersiden

Bjerkreimselva 2011


Helge S
 Share

Recommended Posts

Ble mangedobbling av kvoten på noen få hektiske timer i går. Sone 3 leverer som juling. Vemodig og måtte sette ut feit fin mellomlaks, men regler er trossalt laget for og følges. Nytt kort nå, ny kvote :rolleyes:

Lovende sesong for bjerkreim sin del dette, jeg og Stig stikker i elva nå gjeeeesp.

Knekk og brekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Knalldag i Bjerken idag. Flott vannføring og Store mengder laks som gjekk. Fisken gjekk svært fort og stoppa ikkje mange sekund der me fiska, men det kom ny fisk heile tida. Dei fleste kom rett fra sjøen, speilblanke med et par lus på. Nokre av lusa hadde også eggstrenger så fisken går utruleg fort.

Øystein og eg fekk 6 laks og ein SØ, så me hadde ein herlig dag i elva. :D

Dei som blei med heim:

1007201121270f0357da934b4c1daa29aca24ba1.jpg?35

Bjerkenlaks 5,8 4 og 3,7kg.

Øystein med ny pers i Bjerkreimselva på 5,8kg.

1007201121277de866fed16b480ca6a3e064ee4e.jpg?62

Gratulerer med ein fantastisk flott laks, Øystein. :D

Her er skrytebildet:

100720112127a539688ad303451bbe9ff5f06174.jpg?29

Har aldri sett så mykje fisk i elva og no er også smålaksen på vei oppover for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dere traff et bra flak for i nedre del av sone 3 ble det bare tatt en her og en der. Etter 8-9 tida døde det helt ut og få fisk viste seg. Fikk en på 3,3 som hadde vært på elva en stund. På morgenen var det helt dødt og jeg blei litt ivrig på vadinga og blei skylt vekk så jeg ga meg i 8 tida klissvåt og fulle vadere... Gummisåler er no dritt, må kjøpe pigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk innvilget søknaden om å stoppe i bjerkreim på vei hjem fra ferien. Begynte mandag kl 19.30. fikk en tert på 3 kastet som jeg satt ut igjen. Mistet en større fisk like etterpå og tok en på ca 2,5. Flyttet meg ned der motorveien krysser elven i sone 3 her var jeg bortpå en fisk før jeg tok kvelden.

Begynte igjen i åtte tiden tirsdag å fikk en 4 kilos som ble satt ut igjen, 5 min senere tok jeg en på 4,2 og rett etterpå slet jeg en som gikk rundt en stein rett før jeg skulle taile den. kjørte tilbake der jeg avsluttet kvelden før å tok en på rundt 3,5.

For meg virket det som om det raste fisk oppover i elven konstant.

Nå vet ikke jeg hvordan det pleier å være i denne elven men 5 fisk på land og mye action hadde jeg ikke sett for meg på de få timene jeg hadde til rådighet.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folks. Denne uka har jeg har muligheter til å fiske i bjerken et par døgn.

Er forholdene fortsatt gode? har aldri fisket elva før.

Noen som vil tipse om hvilken sone jeg bør velge og evt hva det tas mest laks på? :)

(liker godt og fiske med spinner, har også makken klar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kbm hvis du ikke er så godt kjent, men det går fint på mye mer vann enn det!

Jeg kom heim fra Bjerken igår kveld, og kan skrive under på at det er mye vatn. Sto langt utover breddene sine og vanskelig å ta seg fram. Også vanskelig å finne fisken når det er så mye vatn. Lite fiskere å se og enda mindre som fekk fisk igår. Jeg fekk en på mandagskveld og en igår på makk. Ga meg med flogefiske siden det ble for vanskelig, (for meg hvertfall). Ser at elven har steget enda mer idag.....:P

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm og jeg som tenkte og ta turen ned imorgen.

Har aldri så mye som vært ved bredden i bjerkreim før så da blir det verre og blinke ut standplasser?

Vil nok tro det ja. Bjerken er en fantastisk flott elv for all redskap. Men sånn som det er nå må du være veldig god kjent hvis du vil finne fisken. Den tar nye veier nå og står på helt andere plasser. Ofte utenfor rekkevidden siden det knapt går an å vade. Du står enkelte plasser rett og slett langt inn i skogen....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at flom toppen er nådd og at elva synker, ikke er det meldt mer nedbør heller på et par døgn,

et par plasser som er verd å prøve er jo fjermedals hølen, den tåler masse vann, apelandshølen er en annenplass som også tåler masse vann,på gjedrem går det også å fiske på denne vannstanden

nedefor

elva kommer nok til å synke raskt nå og det er nok ikke lenge før den er nede under 100 kbm,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.