Gå til innhold
Fiskersiden

10 fot båt / 25hk motor ?


Dæljer'n
 Share

Recommended Posts

Har et spm kanskje noen kunne hjelpet meg litt på vei med..Vil det gå åt hell med en 25hk på en 10 fot's With Dromedille båt.. jeg vil anta at 10 foter'n ikke skal ha mer en max 15hk eller noe rundt der..? Noen sier ditt og andre sier datt, så jeg spør her. hehe :)

Første som slår meg: Hva er poenget? Jeg tipper det går, men tror du vil ha en vel så god opplevelse med en 15hk... 10 fot ække rare båten, og forutsatt at den ikke er gjennomtrukken av vann er det ikke en spesielt tung båt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja problemet er at jeg har en 25hk da.. ikke 15. var den som fulgte med båten. Men får den ned hit imorgen. Detta er båten til faren til en jeg kjenner og han mente det ikke gikk, for han bare brøyta seg igjennom vannet, men den gjør jo ikke det bare man får den i plan, men da kommer det vel til å gå j.... fort i den lille balja ja. Jeg skal egentlig bare ha en liten båt så jeg kommer uttpå for å fiske, ikke for å racerkjøre (selv om det er moro med litt fart au :) ) men da kan jeg jo iallfall pprøve, så får vi se.. haha.. Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er flere som har hatt 25hk og opptil 30hk på en With dromodille, så sant motoren ikke er for tung går det nok bra bare du bruker gassen med litt fornuft.

Prøvde selv en 10fots dromodille med 30 hk engang, å det var skummelt! Det gikk styggfort og båten føltes ikke trygg ut i det hele tatt. Måtte slakke godt ned når du skulle svinge.

Men som sagt, bruker du fornuft så tror jeg det skal gå bra.

(uten jeg tar noe ansvar om du prøver og det går til he...te :) )

Endret av dbrownie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som har testet Drommedillene med stor motor.

Skroget tåler opptil 30 hk lett motor,gir da en fart på 32-34 knop.

Over 15hk lønner det seg nok å ha styrekonsoll så man ikke plutselig tar en bråsving og tryner uti.

Har selv en slik jolle som jeg hang "passende stor" motor på,men kom aldri så langt at jeg fikk testa det oppsettet der..

WithMerc60.jpg

Endret av L K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.