Gå til innhold
Fiskersiden

Kanotur til Hillestad-Haugestad og Vikevann


Gjest Fisker'n fra Eik
 Share

Recommended Posts

Gjest Fisker'n fra Eik

Hallo smile.gif Har vært på kanotur fra Lørdag til i dag.

Vi startet med å sette ut kanoen i Hilestadvannet. Det gikk radig oppover siden vi hadde medvind og strømmen gikk "riktig vei wink.gif Slang ganske kjapt ut en Bomber-wobbler som fikk henge bak kanoen. Merket at det vra ganske grunt inne ved sivkantene fordi jeg fikk mye rusk på wobblerkrokene.. Etterhvert kam vi til elva som går fra Hillestad til Haugestadvannet. Her var det litt "jungel-preg" og fint å padle. Noen utlendinger sto å fiska med dupp og mark i den ene svingen. vi så det plaska noen abborer innimellom.

Når vi kom ut i Haugestadvannet så vi INGEN andre smile.gif wobbleren fikk henge etter også her, og etter at vi hadde padlet litt begynte det å rykke i stangtoppen. jeg var nesten sikker på at det var ei lita gjedde, men når jeg hadde sveiva inn litt trodde jeg den hadde detti av. men neida.. den fortsatte å nappe men kom inn til kanoripe.. da så vi det: det var en abbor! smile.gif for min del var den også veldig pen smile.gif Visste ikke at abboren var en sånn rovfisk. Den veide 450 gram og var 31 cm , ny pers for meg.

http://imageshack.us...estadvannet.jpg

Pappa fikk en mini-abbor litt seinere på kvelden.Vi hørte også et par voldsomme plask inne i sivkanten.

Neste morgen var det ut igjen. Før vi kom til brua som er i sundet mellom Vike og Haugestadvannet, gikk det på en sprek liten gjeddetass på 8-9 hg. Krokte den forsiktig av og satte den uti igjen. Like etterpå fikk jeg enda en, men enda mindre ca 5-6 hg. Så padlet vi bort til en fin vik med mye siv og vannliljer. Vi hørte ganske snart et skikkelig plask. Noen minutter senere så jeg en "bølge" følge etter wobblern min. et par kast senere smalt det. gjedda dro ikke noe særlig men hoppet med hele kroppen 3 ganger over vannet smile.gif Det var ganske heftig å se på og den ene gangen var den 10 cm i fra å hoppe rett opp i kanoen! wink.gif Den hadde slukt Bomber'n helt og kroken satt i gjellene så vi måtte knerte'n.

http://imageshack.us.../819/glupsk.jpg

Den var lang men også veldig tynn. Vi tippa ca 3 når den var i vannet, men den var tom i magen og skikkelig tynn så den veide bare 1,8..

http://imageshack.us...ullavtenner.jpg

http://imageshack.us...18hillestad.jpg

Pappa fikk også en litta gjedde på wobbler.

Senere på dagen regnet det så mye at vi holdt oss i teltet. men det stoppa utpå kvelden, og da tok vi enda en tur. Nok en gang hørte vi et mega-plask inne ved sivet.. men den ville ikke ta. det ble ikke noe fisk på kvelden.

I dag dro vi. etter å ha tatt en fisketur på morran uten fisk (mista bare go'wobblern) pakka vi sammen alt pikkpakket og padlet avgårde. Wobbleren fikk henge etter og det tok ikke lange tia før ei gjedde på 3-4 hg tok wobblern.. 100 m sener gikk det på en enda mindre på sikkert bare 2 hg.. Når vi rundet en odde beit det på en abbor på 3 hg som plasket seg av ved ripa ( like greit ettersom vi skulle sete den uti igjen uansett wink.gif ) det skjedde ikke noe før vi kom til Hillestadvannet. da beit det på enda en smågjedde på 3-4 hg. VI fikk dratt kanoen opp på land, satt den på bilen og dro hjem.

Det var tross alt en fin tur, selv om gjeddene var små og det regnet mye wink.gif Drar nok hit en annen gang å.. da tar vi de STORE....

Endret av Fisker'n fra Eik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett "[ IMG ]" før hver bildelink og "[ /IMG ]" på slutten av hver bildelink, men uten mellomrommet jeg har laget her. Klammene skal stå helt inntil bokstavene. Jeg måtte lage mellomrom, for ellers forsvinner skriften. :)

Endret av BanJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Prøvde å fikse bildelinkene uten at det funka, ser ut som du må kopiere linken til klikkbar thumbnail på ImageShack og lime inn den.

Eller du kan bare la det være som det er nå.

Takk for svar ;) Jeg bare kødda det enda mere til så jeg lar det stå som det er nå :) Får se om jeg får det til neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.