Gå til innhold
Fiskersiden

Snellevalg


Fjellgeito
 Share

Recommended Posts

Akkurat bestilt meg Guideline expedition 4 - 14, 9,6 fot, og valget står mellom Shimano Technium 1000 FB og Abu Sorøn STX 10.

Noen som har erfaringer med snellene som kan hjelpe meg med avgjørelsen? Lurer i tillegg på om en 1000 snelle kan bli i minste laget for å balansere en så lang og "kraftig" stang.

Alle tips mottas med største takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shimano Technium 1000 FB er helt klart den beste av de du nevner. Har ikke tatt i stangen, men nye stenger er normalt så lette at det ikke er noe problem med ei lita snelle.

Har selv gått ned til størrelse 1500 til sjøørret, og vurderer 750 til ferskvann. Må bare slite ut den nesten nye twinpoweren min på 10 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en LPXe 4-15g 9', og hadde en Technium 1000 på den. Jeg byttet kjapt til Technium 2500, fordi jeg synes 1000 blir for liten. En 1000 snelle har liten spolediameter, og jeg synes det gikk på bekostning av kastelengden (med mindre man fisker med veldig tynn braid). Jeg liker å kunne kaste små sildesluker laaangt når jeg fisker i fjellvann (og mange andre steder for den saks skyld :-) I bunn og grunn en smaksak, har merket at mange liker ei veldig lita snelle på stanga, og jeg er nok ikke der, bla pga nevnte kastelengde men også 'feeling' og at en større snelle henter inn mer sene pr omdreining.

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.