Gå til innhold
Fiskersiden

Knute i tråden "senen"


NoizzioN
 Share

Recommended Posts

Dette kommer gjerne av for stor starthastighet i kastet kombinert med for løs påspoling.

Når man har kastet ut så må man bruke fingrene til å stramme opp snøret mens man sveiver inn de første metrene.

Er selv plaget på enkelte stenger der kasteteknikken ikke er 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det med veldig myk braid(hyperlon), men alldri med PP eller fireline. Nå er den PP jeg har relativt gammel, så mulig den nye er mykere. Snellas snøreopplegg er også viktig med braid, har en liten abu snelle og en stor shimano som bare liker mono. De snellene haspler av flere runder baid samtidig, selv om jeg pakker snøre relativt hard på.

Når det er sakt har jeg sikkert brukt 15 sneller og 25 stenger med braid siden 1997, og nesten aldri opplevd noen problemer med det. Prøvd masse forskjellige snører også, nå sitter det mest pp på multisnellene og fireline på hasplene. Mono bruker jeg bare litt til meite og UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer gjerne av for stor starthastighet i kastet kombinert med for løs påspoling.

Når man har kastet ut så må man bruke fingrene til å stramme opp snøret mens man sveiver inn de første metrene.

Er selv plaget på enkelte stenger der kasteteknikken ikke er 100%.

Takker for svar. Skal gjøre dette. :)

Endret av NoizzioN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.