Gå til innhold
Fiskersiden

Itunes-problemer


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Artig med Ipad ja, særlig når man ikke får opp en skit på den. Må visst aktivisere den, og får å få til det, installere itunes/quick time på PC`en (har altså ikke Mac).

Så I got a problem Houston, noen som har peiling ?

Jeg får ikke installert itunes10 på PC (windows 7 64-bit)

Laster ned siste versjon av itunes, det går jo greit. Og får fram følgende melding når jeg skal installere programmet på PC:

2cwvitv.jpg

f3cf0y.jpg

Når jeg prøver å starte itunes:

1zvvq80.jpg

Sjekket på support (apple) og dette var visst et ganske kjent problem:

5bw9id.jpg

Er det et kjent problem, og noen som har peiling eller råd om hva jeg skal gjøre ? Jeg kan evt. prøve å aktivisere min ipad på en annen PC, men man bør vel bruke min egen PC og få den oppe å gå med itunes vel. For å få overført filer fra min egen PC (bilder etc.)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort det enda nei, men har nå avinstallert alt fra apple på prog.filer. Men kan prøve å laste ned/installere en litt "eldre" versjon. Kanskje det hjelper. Man trenger vel ikke siste versjon itunes for å få ipad oppe å gå har jeg skjønt (?)

Forbaska tungvinte greier da for å få ipaden til å funke, men kjekt når den virker da.

Ja det gikk jo ikkje greit. Prøvde å laste ned itunes 9.0.2 men kommer bare på linken til apple (download ver.10.4) Herregud, går det ikke an å laste ned en eldre versjon ?

Kan med nød prøve å aktivisere ipad på laptopen til dattera. Hun har itunes på PC. Men kanskje litt dumt, må vel bruke den da når jeg skal overføre filmer, bilder etc. ? Ipad skal vel være synkronisert med en PC for at den skal funke ?

Ja jeg har ikke mye peiling på Mac får man si.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lurt å aktivere på en annens data nei. Du kan kun synkronisere ipaden med en pc. Så viss du gjør det med hennes må du bruke hennes hele tiden og må ta inn hennes musikk osv..

Prøv det Geirm sa du. Også viss det funker kan du prøve og oppdatere til neste versjon rett fra itunes..

Ipad er kjekt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker veldig som du ikke er logget inn som admin. Har du prøvd å høyreklikke på installasjons-filen og velge "kjør som administrator"? Husket du å huke av for at du bruker 64-bits versjonen av Windows når du lastet ned?

Ellers kommer Apple iCloud til høsten og da blir synkronisering lettere: http://www.apple.com/no/icloud/

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd her, installerte ikke som admin. nei. Kan evt. prøve det også hvis ver.9.0.2 ikke funker. Jeg prøvde først å laste ned ver.10.2 og fikk beskjed om å laste ned 64-bit versjon på egen link ja. Så 64-bit er prøvd lastet ned.

Men først prøver jeg å installere ver.9.0.2 Men ikke idag, må vente til i morra :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort det enda nei, men har nå avinstallert alt fra apple på prog.filer. Men kan prøve å laste ned/installere en litt "eldre" versjon. Kanskje det hjelper. Man trenger vel ikke siste versjon itunes for å få ipad oppe å gå har jeg skjønt (?)

Forbaska tungvinte greier da for å få ipaden til å funke, men kjekt når den virker da.

Ja det gikk jo ikkje greit. Prøvde å laste ned itunes 9.0.2 men kommer bare på linken til apple (download ver.10.4) Herregud, går det ikke an å laste ned en eldre versjon ?

Kan med nød prøve å aktivisere ipad på laptopen til dattera. Hun har itunes på PC. Men kanskje litt dumt, må vel bruke den da når jeg skal overføre filmer, bilder etc. ? Ipad skal vel være synkronisert med en PC for at den skal funke ?

Ja jeg har ikke mye peiling på Mac får man si.

nei, kontoen som er aktivert på den itunsen

ipad er konge som alt annet apple lager, men en macbook ved siden av hadde livet ditt vært fullkkomment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som har hatt dette problemet, som jeg skjønte det....er det et problem med en fil på noen pc'er med win7. Tror du kan finne løsningen på div fora for itunes. Men du MÅ være logget inn som admin ;) hvis du finner eldre itunes, lurer på om vedkommende jeg kjenner lastet ned itunes 7, men det er jeg ikke helt sikker på........

Hvis du ikke får det til, kan jeg snakke med kompisen en gang til, og få bedre beskrivelse av hva han gjorde :phone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært fint, om du kunne fått snakket med kompisen din :shifty:

For jeg prøvde ver.9.0.2 fra fileHippo som GeirM anbefalte, og det gikk også i dass. Samme melding kommer frem "Could not open key". Jada, utrolig tungvint for å få en ipad oppe å gå må jeg si. Må jeg installere windows på nytt ?

Hadde vært greit å fått ipaden synkronisert med min egen PC også vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært fint, om du kunne fått snakket med kompisen din :shifty:

For jeg prøvde ver.9.0.2 fra fileHippo som GeirM anbefalte, og det gikk også i dass. Samme melding kommer frem "Could not open key". Jada, utrolig tungvint for å få en ipad oppe å gå må jeg si. Må jeg installere windows på nytt ?

Hadde vært greit å fått ipaden synkronisert med min egen PC også vil jeg si.

Det ordner seg, jeg kan ta ipaden jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært fint, om du kunne fått snakket med kompisen din :shifty:

For jeg prøvde ver.9.0.2 fra fileHippo som GeirM anbefalte, og det gikk også i dass. Samme melding kommer frem "Could not open key". Jada, utrolig tungvint for å få en ipad oppe å gå må jeg si. Må jeg installere windows på nytt ?

Hadde vært greit å fått ipaden synkronisert med min egen PC også vil jeg si.

Nei, du skal ikke behøve å installere på nytt, mulig du må fjerne den fila jeg nevnte under innstallering, og så legge den inn igjen etterpå.

Skal høre om han kan gi meg den infoen en gang til :doctor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg anbefale deg å avinnstalere alt som kom med itunes:

1. Remove iTunes and related components from the Control Panel

Use the Control Panel to uninstall iTunes and related software components in the following order and then restart your computer:
  • iTunes
  • QuickTime
  • Apple Software Update
  • Apple Mobile Device Support
  • Bonjour
  • Apple Application Support (iTunes 9 or later)

Bruk den rekkefølgen når du avinnstalerer. Restart maskina. Logg deg på som administrator ( Du er kanskje administrator)

Slå av antivirusen din. Og prøv å innstaler mannskjiten igjen.

Av og til kan antivirusen bli litt for forsiktig og stoppe slike ting.

Her står det hvordan du avinnstalerer det: http://support.apple.com/kb/ht1923

Det å slå av antivirus er basert på egne erfaringer.

Lykke til med et flott nettbrett :)

Edit: Slik jeg har forstått det, så er det quicktime som skaper "problem". Kanskje du kan prøve å innstalerer det først: http://www.apple.com/no/quicktime/download/

For så å innstalere itunes.

NB! Avinnstaler som tidlegere anbefalt først. Slik at det ikke blir mere dritt oppå dritten ;)

Endret av Millionas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Når skal jeg logge meg på som admin. ? Når jeg skal installere itunes ? (etter at det er lastet ned)

Logger jo meg på med et passord når jeg starter PC hehe. Vet ikke om jeg skal logge meg på som admin. når jeg starter opp PC igjen altså, og i tilfelle hvordan gjør jeg det evt. ? Steike ikke mitt felt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei det er ikke alltid lett..

Å logge seg på som admin er når du får den inloggingsskjermen etter en oppstart. Er det bare du som står der? eller er der en rute som heter Administrator?

For å se om du er administrator, går du her: Start->kontrollpanel->brukerkontoer og familiesikkerhet->brukerkontoer-> Da får du opp bilde ditt med namn og administrator eller standardbruker. Står det Administrator er du administrator :D

For å være 100% sikker, så gjør du slik når du skal innstalere: Høgre klikker på innstalasjonsfila-> og velger: Kjør som administrator.

Du kan trøste deg med at du ikke er alene om å ha dette problemet, men windows skylder på apple og apple skylder på windows. så har ikke klart å finne noen løsning på det desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har sittet her og ventet på deg hver time, og håpet og håpet :lolu:

Neida, for å si det som det er, jeg har mere eller mindre gitt opp dette problemet. Har prøvd å installere kun Quick time og forskjellige versjoner av dette, og der dukker problemet opp med samme feilmelding. Så det er vel quick time kanskje som er problemet.

Har snakket med en kompis som er svært oppegående innen PC (jobber med data i Telenor), og der fikk jeg en glose om hva Mac er hehe. Han hadde hørt om problemet og skulle sjekke dette opp. Jeg driver nå og samler back up på alle programmer, dokumenter, kontakter etc. etc. Har jo alle exe-filene på programmene mine, som egentlig er altfor mye. Så jeg har planer om å installere windows på nytt, er jo greit også å få rensket PC`en og få intstallert itunes på nytt. Forstod iallefall av ham at det skulle gå smertefritt og greit, jeg har jo windows-cd`en liggende som fulgte med PC èn. Arbeidet blir bare å installere programmene på nytt. Men det blir ikke noe reinstallering enda, jeg har god tid. Så si fra hvis du hører fra kompisen din :shifty:

Så jeg sitter nå her og glaner på den fine ipad-en enda. Får jeg den oppe og gå, må jeg vel ha et kurs for å opprette mail, nett, legge over bilder, videoer etc. Grøss og gru !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket med kompisen, han hadde litt annet problem enn deg. Han fikk tilsynelatende installert itunes, men det virka ikke dvs startet aldri ?

Han løste dog problemet ved å installere en eldre versjon av itunes, så jeg googla litt for deg :angel:

Her kan du laste ned og teste litt eldre versjoner av programmet: http://www.oldapps.com/itunes.php

Håper du får det til, antar at itunes kan oppdateres etter installasjon, hvis det skulle være nødvendig :rock: lykke til :showoff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha likevel. Sjekket eldre versjoner, men like forbaska, det er noe greier i registret som henger igjen og lager krøll. Så det blir nok til at jeg får rensket opp på C tenker jeg. Og starter fra scratch av. Kommer tilbake når jeg endelig har en ipad som funker :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.