Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano cardiff 400a hot or not?


Ronny K
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaring med denne?

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=54492

Leter etter en ny snelle som skal brukes i elva og til dorging etter medium laks og SØ.

Var i utgangs punktet tenkt å kjøpe en Daiwa SG 47 LCA, men fant ut at Jeg ikke trenger LC og går for en lettere snelle men sterk og god.

Fant da denne cardiff som jeg ikke har hørt om før, men fremstår som et bedre alternativ en shimano corvalus, amb c3 6500, amb 7000i salmon og amb classic 6000/7000 som ligger i samme pris klasse på salg (800-1000kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de snellene du nevner er nok Cardiff den beste sammen med C3, resten av de har ikke fått skryt her på forumet. Trur Cardiff er en mer påkostet snelle en C3, men C3 er en gammel og driftsikker modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sier du at du ikke skal ha telleverk, men hvis du ombestemmer deg så vil anbefale deg å ta en titt på Daiwa SG 17 LCA. den er mye mindre og nettere enn 47-modellen og holder i massevis til medium sø og laks. den er dog ikke så lett å få kjøpt her i norge, men enkel å kjøpe på ebay fra usa(ligger på ca 600-700kr med frakt). har to av disse sjøl og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satset på en 6500 CS (Pro) Rocket i stedet for Cardiffen. Mer solid snelle får du ikke. Hadde valget stått mellom Rocket og Calcutta hadde valget vært vanskeligere, men når det er Cardiff burde valget være enkelt. Cardiff har litt for mange plastdeler og bremsa er heller ikke helt topp,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en ambassadeur på xxl.no som hete 7000i electric blue, koster 500kr og ståe en veil pris på 1699kr for den. Har aldri hørt om denne snellen og fant den heller ikke i noen andre nettbutikker.vet at det er solgt endel sneller i 6000 versjon av electric blue men aldri 7000i.

Noen erfaringer?

Jævelig billig og litt fristende da jeg i utgangspunktet trenger 3-4 multiplikatorer før mar/april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar gutter, den der 7000i blue electric lukter det svidd av siden man ikke finner noe om den på nett og den ikke selges en eneste plass til i verden som jeg har funnet med google.

Fant faktisk en fin sak når jeg drev å søkt her:

http://www.mxnett.no/Ambassadeur-6500LC-Line-Counte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.