Gå til innhold
Fiskersiden

Kutlingnøtt


Recommended Posts

Er litt usikker på om dere klarer denne, men det er ihvertfall verdt et forsøk.

rsv061cd004.jpg

Jeg har flere ganger truffet på flere kutlinger som den på bildet ved Ims i Høgsfjorden. Kutlingen er "et svært beist av en glasskutling" rundt 4 cm lang og opptrer pelagisk . De eneste kutlingene vi har i Norge som er pelagiske er glass- og krystallkutling. Mitt beste tips er at det er en svær glasskutling, men jeg er ikke sikker. Grunnen er at det jo finnes glasskutling over alt, men at jeg bare har sett kutling med dette utseende et sted. Dessuten er den ikke gjennomsiktig nok.

For ordens skyld. Slik pleier en glasskutling å se ut:

rsv061cd007.jpg

Jeg har spurt mange med god peiling på fisk, men ingen kan gi meg et skikkelig svar på dette. Kanskje noen fiske entusiaster kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve Miller. Har prøvd Patzner som også er kutling spesialist og han mener det er glasskutling, men jeg vet ikke om jeg er enig.

Er ikke så sikker på om tangkutlingen er pelagisk, men det blir jo et definisjonsspørsmål hvor høyt over bunnen du må være for å bli regnet som pelagisk [ :o ] .

Er det noen som har fisket glasskutling på stang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.