Gå til innhold
Fiskersiden

Ron Thomson Evo Concept Surf 13`


Landsnes
 Share

Recommended Posts

Tenker å trappe opp forsøket på meite til vinteren. Er den nevnte stangen verd et forsøk eller er det nok en gang slik at man får det man betaler for (199,- på skittfiske)? http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59308

Ser de har noen prologic karpestenger også til 500,- og oppover. Er det stor forskjell på kasteegenskapene på surf kontra karpestengene?

Tenker å fiske med lodd på rundt 100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet inte hur den stangen är men har haft en billig innan som jag knäckte, så jo man får väl lite vad man betalar för. Men om du bara ska bruka bly upp till 100 gr så är det säkert bättre med ett karpspö. Är väl lite mer ägnade till bly i den viktklassen, å så är dom väl lite lättare med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfstengene til Ron Thompson har i grunn vært helt greie, og det er sikkert denne også, men ville heller kjøpt ei karpestang om du kun skal hive 100gr bly + agn. Surfstenger er fine til dypt fiske, etter stor fisk, grove bunnforhold eller på langdistanse, mens karpestenger er egnet til "alt annet" standard kystmeite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 3lbs-versjonen av denne stanga. http://www.skittfisk...aspx?plid=59325

har ikke brukt stanga veldig lenge(ca.1,5år) og mye, men foreløpig er jeg meget fornøyd. et stort plus er at stanga har sic-ringer. også er den lett og god og kaste med.

Ok, takk for tipset. Hvis jeg ikke tar helt feil bør det fungere fint med 2,75 lbs til mitt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Tenker å trappe opp forsøket på meite til vinteren. Er den nevnte stangen verd et forsøk eller er det nok en gang slik at man får det man betaler for (199,- på skittfiske)? http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59308 Ser de har noen prologic karpestenger også til 500,- og oppover. Er det stor forskjell på kasteegenskapene på surf kontra karpestengene? Tenker å fiske med lodd på rundt 100 gram.

kjøpte du denne stanga? hva synes du isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kjøpte du denne stanga? hva synes du isåfall?

Kjøpte den Ron Thompson stanga ja. Har kun prøvd den en gang, funket fint. Skal være sagt at jeg har et tynt grunnlag for å uttale meg om denne type stenger, samt at jeg heller ikke fikk testet den med fisk på.

Men kom nå et godt stykke ut med 100 gram bly. Kunne fint ha brukt mer bly, for stanga er stiv. For 199,- hadde jeg vel heller ikke store forventningene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.