Gå til innhold
Fiskersiden

snart bebynner sesogen, hva bør eg bruke ? ;-)


Tobias Hukset
 Share

Recommended Posts

Tja det kommer jo ann på så mangt. Er det kun ørret i vannet? Hvilken størrelse regner du med å fiske etter?

Det er greit å fiske med flere stenger samtidlig. 4 stenger er vel greit å holde oversikten over. Husk å sitte slik at du ser alle sammen..

Selv foretrekker jeg å ha ei som jeg fisker mer aktivt med mens de andre ofte er festet til en kvist (nappvarsler på den gamle måten).

Hvis du er på et sted med lite løvskog så er det greit å ta med kvistene hjemmefra.

Isfiske kan være veldig sosialt, så ta gjerne med en venn eller to og husk ved og svartkjel til kosen.. (ekstra kjekt når det er -10 og kaldere)

Anbefaler denne artikkelen.http://fiskersiden.no/index.php/artikler-mainmenu-114/isfiske/274-generelt-om-isfiske-og-utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ørret er ofte mer glad i stillehengende greier enn røye, kanskje med unntak av om du bruker balansepilk. Sikkerhetsutstyr er det første du bør tenke på. Det første som slår meg når du skal fiske på Stord er at du kanskje bør anskaffe god tålmodighet eller en ismaskin ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormyska er ofte et godt valg til ørret.

Leirud har en fin artikkel : http://www.leirudfiske.no/subdet5.htm

snart legger isen seg og sesongen starter. men så er det noken av oss som ikkje har peiling (ikkje meg!!!) på isfiske. hva bør me (eg) bruke til ørret i eit lite vaten på stord ??? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ti sidan var det eit flott røyefiske på Storavatnet på Fitjar, det er framleis røye der, men bestanden har fått ein knekk. Eg ville forsøkt der om Kong Vinter får godt nok tak denne vinteren. Sikkerhetsutstyr er eit must uannsett kor ein driv isfiske, flyteellement og ispigger!! :cold:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.