Gå til innhold
Fiskersiden

For langt bak- håndtak på havfiskestang


Fishpink
 Share

Recommended Posts

Jeg har i lengre tid gledet meg veldig til å få tilsendt en spesialbestilt DAME-fiskestang fra USA. Gleden var derfor stor da jeg fikk den i posten i dag.

Skuffelsen ble desto større da jeg oppdaget at bak- håndtaket var alt for langt for mine armer som sitter på en 163 cm. lang kropp. Er det noen fiskeeksperter på forumet som kan gi meg et veldig godt råd nå? Riktignok avklarte jeg ikke lengden på håndtaket med selger, da jeg selvfølgelig forutså at han visste at kvinner generelt er langt kortere i armene enn menn. Jeg har tre andre fiskestenger, hvorav bare den ene av dem er en damestang. -men alle de andre har kortere bakdel enn på den jeg fikk fra USA med rosa håndtak.

Dersom denne problemstillingen har vært oppe i forumet tidligere så beklager jeg om den kommer atter en gang... Men jeg har ikke sett det, så jeg drister meg likevel til å spørre om et godt råd nå. Jeg kan ikke fiske med den, slik som det nå er, uten å få vondt i armer, nakke og skuldre :huh:

Hilsen frustrert Fishpink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fryktelig kjedelig å kjøpe en custum-stang å oppleve at den er langt fra custum.. Å forkorte den er for så vidt en enkel oprasjon, hevender du deg til Gero på lillestrøm, kan de helt sikkert hjelpe deg. Nå veit ikke jeg hva du og stangbygger ble enige om, men hvis den er like lang, eller lengre bak, enn serieprod. stenger du samenligner med, og det er klokkeklart i bestillinga at du er "av det rosa kjønn" ville jeg avkrevd stangbygger en god forklaring, og viss han ikke har det, så burde han rydde opp i greiene.

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fishpink, jeg har også fått en custom stang fra Armbreaker der du har fått din? Her hadde jeg meldt inn nøyaktige mål og brukt mye tid på i finne ideel lengde på grep. Når stanga kom hadde han rett og slett sett helt bort fra dette. Jeg endte opp med å ta nærmere 10 cm av nybygget til 1000$ med elektrisk stikksag. Ikke morsomt egentlig men stanga ble likevel helt brukbar. Den så ikke ut som en 1000$ dollars stang lengre da med gaffateip på enden..Flere andre som jeg ikke trenger navngi har uttrykt misnøye med Armbreaker. Han bygger mye "over the top" designmessig, man kan lure på om han legger nok vekt på funksjonalitet. Hadde du spurt meg så hadde jeg pekt en annen vei enn Armbreaker nå. Toppring og en ring til gikk også forholdsvis fort, noe som også er litt uvanlig for meg. En ombygging vil kreve litt kyndige folk. Litt avhengig av hva du har av matriale på bakskjefte kan dette files ned, blanken kuttes og nytt endestykke epoxes på. Bakskjeftet må evt slipes til form igjen. Dette kan være mulig om du har hypalon eller EVA skjefte, har du spes effekter, skinn el lign. er du litt ille ute...

Endret av persa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er stanga til pinky:

Med handtaket bak i EVA er det bare å kutte den over ved passe lengde, trimme av litt EVA og lime på kryssbutten på nytt. Mulig du trenger en ny kryssbutt, men det er ikke så vanskelig å skaffe. Søk på "Alps Aluminium AXG Gimbal 22mm-27mm Dark Gold" tror det er denne som sitter på stanga de nå.

Endret av menig fiskebolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Takk for svar. Jeg har sendt e-post til selger og han har allerede svart meg. Han mener at de fleste damer ønsker å legge stanga under armhulen. Han vil hjelpe meg hvis jeg ønsker det, men frakta blir et kapittel for seg selv... Han stilte meg likevel spørsmålet et par ganger: "Er du virkelig sikker på at du ikke vil legge den under armhula??"

Men han beskrev også utførlig hvordan jeg kan fikse dette selv. Men, en amatør som meg begir meg ikke ut på sånt- stanga er for dyr til det!

Mannen min har ringt Villmarksbutikken i ettermiddag og ettersom vi uansett skal i den retningen i morgen, kan jeg få ta med fiskestanga til dem, for de kan hjelpe meg. De sa også at dette ikke er så vanskelig.

Men, kanskje jeg faktisk bør vente litt, før jeg forhaster meg? Jeg har aldri hatt fiskestenger med sånt langt bak-håndtak og derfor har jeg heller aldri kunnet legge den under armhulen. Men jeg husker veldig godt da jeg kjempet med 12 kg sei i sommer på Mørekysten. Fiskestanga glei hit og dit (JEG SITTER I ÅPEN BÅT) -den sklei lissom hele tiden unna.

Så kanskje det blir lettere for meg at jeg rett og slett legger den under armen- at jeg kan få brukt kreftene mine mer konstruktivt da?

Her er stanga til pinky:

Med handtaket bak i EVA er det bare å kutte den over ved passe lengde, trimme av litt EVA og lime på kryssbutten på nytt. Mulig du trenger en ny kryssbutt, men det er ikke så vanskelig å skaffe. Søk på "Alps Aluminium AXG Gimbal 22mm-27mm Dark Gold" tror det er denne som sitter på stanga de nå.

Pinky, hi hi- Kjært barn har jo mange navn som det heter :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinky, du vil mulig oppleve det litt mindre fysisk krevende om du får sette stangenden øverst på låret under litt tyngre fighter. Bakskeftet under armen opplever jeg gir litt bedre kontroll med slag ol og er en mer fintfølende metode for kjøring, den koster litt mer krefter og på kveita er ihvertfall jeg avhengig å variere. Når fisken er urolig, stanger eller rister så skifter jeg til armhule, under tung jevn opphaling sitter skjeftet best på låret. Skal du kutte så gå for en mellomløsing der begge kjørestiler kan brukes. Dette kan du måle til , mener mitt idealmål på bakskjeftet ligger omkring 43-44 cm, enden på kryssbutt- senter snelleaksen. Er du noe over 160 cm bør det mulig være noen cm kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt ventet med å kappe noe som helst!!! Du har fått en nydelig stang som du hvertfall bør prøve deg frem med for du "ødelegger den" Dette kan ikke gjøres på en spesiell pen måte (hvertfall hvis du ikke er en god stangbygger). skjøtene kan bli stygge etc. Skal du kutte må du kutte ekstremt jevn med FINT blad, noe alla en dremel... Men som sagt ikke prøv deg på dette. Jeg har vent meg til lange buttdeler. Jeg liker å kjøre fisk under armen, det gir fin kroking ved veldig kjapp reaksjon og sitter den under armhulen så holder du bare samme arm (som stangen er under armhulen til) ved å låse fast ved å holde på snella. Det er veldig deilig. prov deg litt frem forst hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå glad for alle svarene her, jeg blir beroliget faktisk!

Jeg vil prøve meg fram, hvem vet... kanskje jeg finner ut at det er nettopp en slik fiskestang jeg skulle hatt for lenge siden :wub: Jeg skal legge den under armhulen å fiske på den måten, det blir jeg jo faktisk nødt til uansett, med den lengden bak. Ellers er jeg jo helt enig i at jeg må prøve meg fram med ulike fisketeknikker før jeg gjør noe så drastisk som å kutte stanga. Og ettersom jeg alltid har fisket med stenger med kortere bakdeler (for å si det sånn) så har jeg jo heller aldri hatt muligheten til å prøve den under armhulen.

-Så, jeg venter og slår meg foreløbig til ro med at jeg har fått meg en topp stang! Takk alle sammen :thumbsu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Hafnor er alt for pesimistisk når det gjelder kapping. Du har fått for lang butt. Persa har oplevd det samme. Å anbefale at du skal prøve å venne seg til et for langt bakstykke skjønner jeg ingen ting av. du er åpenbart ei jente som fisker mye, og er ønsker utstyr som takler større fisk. Jenter er ikke like sterke som oss gutta. Og selv for gutta er dette et dårlig råd. Når jeg selv fighter stor fisk, setter jeg butten øverst på låret, for å løfte, og sette press. Jeg legger butten under armen, når det er "rock and roll". I denne posisjonen kan jeg dempe, og "fin-kjøre" men jeg kan ikke legge på orntli' trøkk.

Det er ikke noe alternativ å kjøre orntli' stor fisk med bakstykke under armhulen, hele veien. Det er ingen god ide' for noen, og ivertfall ikke for ei jente.

Du må gjerne prøve deg frem, men viss bakstykket er så langt at du ikke klarer å sette an "butten" øverst på låret, og pumpe, så er stanga i sin nåværende tilstand, ubrukelig for deg. Da må du få den kappa. Som tidligere nevnt, om ikke stangbyggeren tar ansvar, så ta kontakt med Gero, de har kontakter som fikser slikt...

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke at man skulle pumpe stor fisk med stanga under armen, jeg er sterk men gidder ikke å slite unødvendig :lolu: . Mente at det å ha en lang buttdel er kanskje uvant, men JEG ble veldig fornøyd når jeg vente meg til dette. fikk god kontroll under kroking og stanga satt veldig stabilt under fiske uten fisk på kroken. En lengre buttdel gjør også at snella kommer nœrmere kroppen noe som hvertfall jeg liker når jeg kjører på låret... Hovedpoenget mitt var egentlig å tenke seg om som hun skrev selv. Dette er en dyr stang, det er verdt å gi noe "nytt" et forsøk før en slenger seg etter saga fordi en skal ha det på det vanlige vis. (geir kappa ikke stanga si til 6,5 laken når han fikk den i stua, han prøvde den)

@Maritim, ikke slakt andres meninger. Du må gjerne komme med ditt "bedre" forslag ved å velge enkleste utvei (kappe uten å prøve stanga) men uttalelser som: syns hafnor er pessimistisk, kan du få billig av meg!

Endret av Hafnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke at man skulle pumpe stor fisk med stanga under armen, jeg er sterk men gidder ikke å slite unødvendig :lolu: . Mente at det å ha en lang buttdel er kanskje uvant, men JEG ble veldig fornøyd når jeg vente meg til dette. fikk god kontroll under kroking og stanga satt veldig stabilt under fiske uten fisk på kroken. En lengre buttdel gjør også at snella kommer nœrmere kroppen noe som hvertfall jeg liker når jeg kjører på låret... Hovedpoenget mitt var egentlig å tenke seg om som hun skrev selv. Dette er en dyr stang, det er verdt å gi noe "nytt" et forsøk før en slenger seg etter saga fordi en skal ha det på det vanlige vis. (geir kappa ikke stanga si til 6,5 laken når han fikk den i stua, han prøvde den)

@Maritim, ikke slakt andres meninger. Du må gjerne komme med ditt "bedre" forslag ved å velge enkleste utvei (kappe uten å prøve stanga) men uttalelser som: syns hafnor er pessimistisk, kan du få billig av meg!

Nå synes jeg du er vel hårsår Hanor. (er det greit å si det, eller blir det for sterk kost :)) Jenta komuniserer med stangbygger, og spør om råd på nettet. Det er tydelig at hun er grundig, i det hun gjør. At vi er uenige, er jo noe av det som er fint med å lufte slike spørsmål på nett, man får belyst flere sider.

Man bør holde en noenlunde sakelig tone i inlegg, og ikke drive med personangrep. Men du må tåle at jeg er uenig med deg.

I så måte er ditt forsøk på å lære meg nettvett, mer av et personangrep, men slapp av, jeg takler det..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at hvis hun hadde vært nøye hadde hun spesifisert hvilken lengde hun ville ha på buttdelen til stangbygger, noen liker de lang og noen liker de kort, er jo tross alt litt personlige preferanser inne i bildet her.

Det finnes jo serieproduserte stenger med både lange og korte buttdeler, fordi som nevnt liker noen de lang og andre kort.

Så hvorfor skal stangbygger bare rydde opp hvis buttdelen på denne stanga er like lang eller lengre enn serieproduserte stenger hun allerede har sett på?

Og hvorfor er ikke stangen custom når den har lang buttdel?

Er ikke hele poenget med custom stenger at man kan få så lang eller kort buttdel man bare vil hvis man spesifiserer det til vedkommende som faktiskt skal bygge stangen?

Det var litt her jeg ikke helt forsto, men kanskje det kommer et oppklarende svar :)

Jeg ville ihvertfall prøvd stangen som den er da du ikke er kjent med hvordan en stang med lang buttdel vil være i praktisk bruk, for alt du vet kan det være du ikke vil ha annet i fremtiden. Jeg ser nå bare blant kveitefiskerne her oppe i nord at noen liker lange buttdeler og andre korte, og man kan vel trygt si at kveita gir en frisk fight når den først sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hvor langt bakstykke hun har fått, men viss hun opplever at hun ikke rekker frem til snella og bakstykket er like langt eller lengre en flere serieproduserte stenger (les; herrestenger) er det grunn til å stille spørsmål. Nå kommer det også frem lengre oppe i tråden, at selv med spesifisert lengde på bakstykket, har prod. oversett dette... Enda en grunn til å være litt obs.

Selv om hun ikke har oppgitt lengde på bakstykket, har hun oppgitt at hun er dame, og da vil det være naturlig å korte ned... Dette er grunnen til at jeg stiller spørsmål ved custom-biten. Som sagt veit ikke jeg hvor langt bakstykket er, så dette blir jo i første rekke spekulasjoner, det kan jo tenkes at vedkommende stangbygger ville laget et enda lengre bakstykke til en herre. Men det kan også tenkes at byggern' har vafla ut et "standard" bakstykke, tenker jeg... Håper det var oppklarende nok :)

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på at det finnes jo både store og små damer i likhet med store og små menn, og at det da vil være naturlig å spesifisere hvordan man faktiskt vil ha stangen istedet for at stangbygger skal anta at han/hun liker det sånn og sånn, men her burde kanskje stangbygger ha etterspurt ønsker fra kunde. Visste heller ikke at det blir laget forskjellige stenger til menn og damer, har powerjigger, antares og beastmaster som jeg bruker til havfiske, hvordan vet jeg hva som er en dame/herrestang? Antares er en herrestang fordi den har lengere buttdel enn powerjigger og beastmaster? :rolleyes:

Det finnes jo som sagt både menn og kvinner som liker både lange og korte bakdeler..

Men du har altså konkludert med at det rosa vidunderet ikke er custombygd, at bakdelen er altfor lang og at den må kappes før bruk basert på antagelser? ;)

(sorry, klarte ikke å la være, skal slutte å være vanskelig ^_^ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel rimelig å forvente litt mer service når prisen blir såpass høy. Men det virker på meg som stangbyggere er som håndtverkere flest, man må som regel følge nøye opp og helst være tilstede fysisk for å være sikker på at sluttresultatet blir sånn man hadde håpet og trodd. Går jo ganske tydelig frem i denne tråden :)

Supert at trådstarter og Persa deler sine erfaringer. Ellers var det jo mye interessante synspunkter her ellers også :D Ikke lett å vite hva man skal gjøre i en sånn situasjon, men å pumpe storfisk fra armhulen er slitsomt ja. Dessuten synes jeg det er litt risky å få "angrepspunktet" såpass høyt over tyngdepunktet hvis man figher sterk fisk i båt med lavt fribord. Har nesten blitt dratt overbord en gang når jeg var litt uforberedt. Så butten på hofta er nok veien å gå i sånne situasjoner. Under selve lokkejiggingen er saken en annen, men det er godt å kunne variere mellom å bruke hofte og armhule synes jeg.

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er stanga til pinky:

Med handtaket bak i EVA er det bare å kutte den over ved passe lengde, trimme av litt EVA og lime på kryssbutten på nytt. Mulig du trenger en ny kryssbutt, men det er ikke så vanskelig å skaffe. Søk på "Alps Aluminium AXG Gimbal 22mm-27mm Dark Gold" tror det er denne som sitter på stanga de nå.

:) Mulig jeg har en kryssbutt liggende.

Men føre man gjør noe som helst så prøv den. Jeg fisker nå svært mye med stanga aktivt, og særlig på agnfiske med håndtaket under armhulen. Men når du evnt skal kjøre fisk må du klare å rekke greit frem til snella, både ved å ha stangenden mot kroppen eller i et belte. Husk også at mange av disse stengene er bygger for belte som ligger ganske lavt ned mot lårene. Så test den for all del først. Ikke sikkert det er så galt når alt kommer til alt. Om du skulle trenge eks alp kryss så har også BARBAR dette for en ok pris. Test, og prøv føre man gjør noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Lengden fra sentrum snellefeste til enden av buttdelen er 52 cm, omtrent like lang som meg selv :glare: Om jeg var grundig eller ei- hvem vet ei, jeg vet ei...

Men ok.. Jeg er ikke en så erfaren fisker at jeg tenkte over at jeg måtte spesifisere lengden på bak-grepet. Jeg har tre fiskestenger fra før, to av dem er Shimano (Beestmaster og Tiagra) begge to er ca. 15 cm kortere i bakdelen og jeg har vært veldig fornøyd med dem når jeg har fisket, sjøl om Tiagraen sklei litt unna i sommer da jeg kjempet med 12 kg. sei. Men jeg fikk da opp fiskene, til stor glede for meg :) .

Jeg har lært av dette her og! Jeg skjønner nå at jeg burde ha sjekket ut sånt på forhånd, men jeg var altså ikke klar over at jeg burde ha gjort det da jeg foretok bestillingen. Jeg trodde i min naivitet at han måtte skjønne at damer generelt ikke er så store og ikke ønsker så lange bakdeler. Det var da pokker så mye en må tenke på da! Shimanostengene mine er supre og jeg trodde jeg fikk noe ala dem! (Jeg sendte forøvrig bilde til selger, med den nye fiskestanga mi oppstilt ved siden av Tiagraen. Han mente at den gamle fiskestanga mi har sååå kort bakdel.)

Takk for tilbudet om ekstra kryssbutt, det er snilt. Men ellers så har jeg tenkt å prøve ut stanga når det lir mot våren igjen og jeg kommer meg ut til havet igjen...(Lengter....) Jeg har nok en følelse av at jeg ønsker kortere bakdel, men jeg må jo gi stanga en sjanse med den lengden den har nå, synes jeg. Jeg kan jo ikke vite om den er helt uegnet for meg før jeg har prøvd den.

En ting som er helt sikkert: Når jeg holder fiskestanga mot magen og later som om den sitter i et belte, så når jeg kun fram til det fremre grepet, med strak arm, jeg får ikke den behagelige knekken i albuen - og det er ikke noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Lengden fra sentrum snellefeste til enden av buttdelen er 52 cm, omtrent like lang som meg selv :glare: Om jeg var grundig eller ei- hvem vet ei, jeg vet ei...

Men ok.. Jeg er ikke en så erfaren fisker at jeg tenkte over at jeg måtte spesifisere lengden på bak-grepet. Jeg har tre fiskestenger fra før, to av dem er Shimano (Beestmaster og Tiagra) begge to er ca. 15 cm kortere i bakdelen og jeg har vært veldig fornøyd med dem når jeg har fisket, sjøl om Tiagraen sklei litt unna i sommer da jeg kjempet med 12 kg. sei. Men jeg fikk da opp fiskene, til stor glede for meg :) .

Jeg har lært av dette her og! Jeg skjønner nå at jeg burde ha sjekket ut sånt på forhånd, men jeg var altså ikke klar over at jeg burde ha gjort det da jeg foretok bestillingen. Jeg trodde i min naivitet at han måtte skjønne at damer generelt ikke er så store og ikke ønsker så lange bakdeler. Det var da pokker så mye en må tenke på da! Shimanostengene mine er supre og jeg trodde jeg fikk noe ala dem! (Jeg sendte forøvrig bilde til selger, med den nye fiskestanga mi oppstilt ved siden av Tiagraen. Han mente at den gamle fiskestanga mi har sååå kort bakdel.)

Takk for tilbudet om ekstra kryssbutt, det er snilt. Men ellers så har jeg tenkt å prøve ut stanga når det lir mot våren igjen og jeg kommer meg ut til havet igjen...(Lengter....) Jeg har nok en følelse av at jeg ønsker kortere bakdel, men jeg må jo gi stanga en sjanse med den lengden den har nå, synes jeg. Jeg kan jo ikke vite om den er helt uegnet for meg før jeg har prøvd den.

En ting som er helt sikkert: Når jeg holder fiskestanga mot magen og later som om den sitter i et belte, så når jeg kun fram til det fremre grepet, med strak arm, jeg får ikke den behagelige knekken i albuen - og det er ikke noe godt.

Prøvde forresten nå og plassere den øverst på låret, det kan nok fungere, føltes ikke ille. Men i såfall må jeg kjøpe meg et belte, som er beregnet på at fiskestanga skal plasseres mot lårområdet og ikke mot maven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde forresten nå og plassere den øverst på låret, det kan nok fungere, føltes ikke ille. Men i såfall må jeg kjøpe meg et belte, som er beregnet på at fiskestanga skal plasseres mot lårområdet og ikke mot maven.

Og det er mye bedre i tillegg når behovet melder seg. Et slikt oppsett er ikke så dumt. Selv om det er svært sjeldent det brukes personlig.

https://www.veals.co.uk/acatalog/veals-kidney-harness-mkiii-1086.html

https://www.veals.co.uk/acatalog/full-sized-butt-pad-806.html

http://www.ebay.com/itm/Seven-Seas-Hooker-Fighting-Belt-3-Pin-Gimble-LTD-PRED-/130478161059?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e611abca3

Det finnes flere varianter av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er mye bedre i tillegg når behovet melder seg. Et slikt oppsett er ikke så dumt. Selv om det er svært sjeldent det brukes personlig.

https://www.veals.co...mkiii-1086.html

https://www.veals.co...tt-pad-806.html

http://www.ebay.com/...=item1e611abca3

Det finnes flere varianter av dette.

Takk for supre tips, Potbelly :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den harnessen der er beregnet på at man står, er den ikke? Tror det blir litt vanskelig å bruke en sånn en når man sitter lavt i en liten båt, men har aldri prøvd da. Ellers er det en sak som Rage tipset om for en stund siden, en sånn T- eller Y-formet gimbal kappe som gjør at stanga blir tverr bak. Da kan den fint plasseres mot mage eller mot lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga er som nevnt mest sannsynlig bygd for og bruke en gimbal som ligger på lårene a'la denne

BraidExcel16day1107a133.jpg

og da vil ikke en kort buttdel funke særlig bra. Kopp på magen er avlegs og ikke spesielt bra for ryggen ved fighting av større og sterkere fisk, så da anbefaler jeg heller og bruke en rodhuki som det blir nevnt tidligere her:

http://rodhukidirect.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga er som nevnt mest sannsynlig bygd for og bruke en gimbal som ligger på lårene a'la denne

BraidExcel16day1107a133.jpg

og da vil ikke en kort buttdel funke særlig bra. Kopp på magen er avlegs og ikke spesielt bra for ryggen ved fighting av større og sterkere fisk, så da anbefaler jeg heller og bruke en rodhuki som det blir nevnt tidligere her:

http://rodhukidirect.com/

Hmm. Jeg kan ikke stå i den båten som jeg pleier å bruke, men dette kan være noe hvis jeg får oppfylt drømmen min om å få være med ut eller annet sted i en større båt- og fiske etter kveite eller en rugg av en stor-sei :D Du Vilhelm..... ser av statusen at du er mann og er fra Namsos, men.... litt av noen sære interesser dere har oppi der :lolu: ellers så har det sneket seg inn en trykkfeil et sted, hi hi. Men takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Vilhelm, det var den jeg tenkte på ja. Her er en kar som laget sin egen, med PVC rør: http://alantani.com/...p?topic=1503.15

Mon tro om man får til den fine "knekken" til Rodhuki med en varmepistol..... Tror jeg er nødt til å teste. Samlet kostnad blir vel ca 75 kroner hvis man handler delene på Biltema :)

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.