Gå til innhold
Fiskersiden

Søker partner til havfiske


Sindre Bredal
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg er en student på 22år som oprinnelig kommer fra Bodø i Nord-Norge. Har fra liten av vært veldig interresert i fiske generellt, men har desverre ikke fått fisket så mye som jeg gjerne skulle gjort. Var mye ute i båt med besteforeldre når de var i stand til det, og har noen av mine fineste naturminner fra fisketurer med dem. Har nå bodd ett og et halvt år i Bergen og suget etter å komme seg ut på havet er der enda. Det at man er student og har få bekjentskaper fra før gjør det ikke så lett og komme i kontakt med likesinnede, spesiellt likesinnede med båt.

Det jeg da ser etter er noen som kunne tenke seg en kompanjong. Anser meg selv som trivelig selskap, nogså sjøvant og takler det meste av vær og vind. Alder skal ikke ha noe å si for min del.

Hvis det kan være av interesse for noen, eller du kommer på noen som kanskje kunne satt pris på en ekstra venn på havet så kan man jo gi et tips. Skal nevnes at jeg selv ikke er interessert i selve fangsten, men opplevelsen.

Kan nås på tlf 40074786 eller sindrebredal@hotmail.com, evt kommenter her i tråden

"Edit" Ser nå at jeg har postet litt feil og at denne hadde gjort seg bedre under forumet for vestlandet. Hvis en moderator kan flytte tråden dit den hører hjemme er det fint.

Endret av Sindre Bredal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ellers kan jeg gi deg tips om både Bjørgvin og Bergen havfiske klubb. Der kan du få et miljø å være med i. Personlig ville jag kanskje valgt å kontakte Bjørgvin havfiskeklubb. Du finner info bla. her: http://www.bjørgvinhk.com/

Her kan få kommet deg på havet og det til en rimelig pris. Samt selvfølgelig at det er sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet tråden til "havfiske" og kommer i samme slengen med det tips :)

Ta kontakt med Lars`n, Hunter eller Rønsingen her på forumet, eller stikk innom dem i Bergens beste utstyrssjappe, Campelen på Bryggen. De har stadig tackleknytekvelder i butikken, muligens et godt sted å starte. Selv om de kan virke litt tilbakestående med det første, er de kunnskapsrike, trivelige og tildels ganske gode til å fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en del av oss her i bergen som kan tenke seg en tur utpå havet som ikke har båt selv. Løsningen er utover havfiskeklubb, Campelen og MOT, å slå seg sammen med en eller to andre og dra ut til herdla eller øygarden og leie seg båt. Blir ikke dyre turen hvis man deler på utgiftene. Sett av en dato og lag en tråd her på forumet så får du trommet sammen et mannskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker partner til havfiske i Bergensområdet selv! Problemet er vel at jeg heller ikke har båt :P

Har vurdert å melde meg inn i havfiskeklubbene i Bergen eller Bjørgvin, men har vel egentlig bare vært lat.

Fisker en del med kompiser, men få av de som er giret på havfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville både stilt hos gutta på Campelen å meldt meg inn i en klubb. Du får normalt jevnlig mulighet å dra på havet. Samt at det som regel er planlagt i lang tid slik at man kan sette av tid. Ved siden av lokale turer så har de sikkert andre klubb turer. Om det er interne klubbmesterskap så spiller jo det liten rolle så lenge man får vært på havet. Det er jo bare å bli med på sine egne premisser. Så hopp på noen av takkelkveldene, og ta kontakt med en av klubbene og hør hva de har å tilby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.