Gå til innhold
Fiskersiden

Deep cycle batterier marine


Pero
 Share

Recommended Posts

Jeg er midt oppe i prosessen med å bestille meg en baugmontert Minn Kota motor, med behov for 24 volt. er på 80lb.

Ift dette med type batterier jeg trenger så jeg fore meg noe som dette: http://www.seatronic.no/batterier-c-59/agm-batterier-75-260ah-p-1233

Noen som har noen erfaring på området, og evt støtter at dette er et greit valg? evt som har forslag til andre typer? Minn Kota folka anbefalte minimum 100 amp.

Må jo videre tåle litt juling da de tross alt står i en båt...... Monterer selvsagt en stasjonær lader.

Takker for alle tips:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AGM er den teknologien jeg anbefaler. Har 5 AGM batterier som brukes til forskjellige formål, det eldste må være minst 8år nå. Merker ikke noe av at kapasiteten har avtatt enda.

Kjenner ikke AGM batteriene som Seatronic selger, men Seatronic er et seriøst firma med høyt teknisk kunnskapsnivå så jeg ville ikke ha vært redd for å satse på disse.

Jeg har i all hovedsak Lifeline/Concorde AGM batterier, men det er en helt annen prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.