Gå til innhold
Fiskersiden

Nå er jeg lei!!!


fiskekongen
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg Psyka på gjedda i lange tider, og det eneste som kommer opp er noen ganske små baguetter. Stort sett alt jeg har prøvd meg på har gått til jord, og frustrasjonen og irritasjonen har nå fått et ordentlig tak i meg. Huff, eneste lyspunktet var noen Stam som jeg fikk ved Funnefossen i Glomma forrige helg. De var ikke store, men iallefall en ny art.

Nå håper jeg denne "vaksinasjonen" mot fisk gir seg snart[V][V][V]

Måtte bare få lette litt på trykket[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekongen: Det er bare å vente tålmodig så skjer det før du vet ordet av det. Skjedde med meg når jeg fikk min største ørret (1650g)[ :D ]

Sto egentlig bare og kastet, hadde vel kanskje gitt opp??? Men da, når jeg minst så den komme, smalt det...[8D][ :P ]

Ikke gi opp. Stå på og lykke til[ :) ]

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten irriterende å tenke på en tidligere nabo som ble med på gjeddefiske en gang (bare en kveldstur- det er alt den mannen har brukt på gjeddefiske i sitt liv), og fikk gjedde på litt over 10 kg!

Selv har jeg fisket i samme vannet sikkert 3-400 timer til sammen, og ikke fått større enn 8,2 kg. (8,2 er bra det, ble skikkelig glad for den - men sammenlignet med naboen ble det ikke all verden) Noen har bare friseflaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så svær sørv da? Uansett så er problemet ditt tydeligvis gjedde. Og det er ikke så greit når det går mot sommer. Men vi har fått fin gjedde (godt over 5 kg - sikkert småfisk for en del andre inne på forumet) midt på sommeren. Men da har vi fisket dypt. En morsom måte er å dorge med svær shad-jig på 7-15 meters dyp - mens du ror sakte. Agnfiske er sikkert mer effektivt, dersom du har tålmodighet til det.

Men hovedårsaken til manglende stor-gjedde er garantert ikke fiskeferdigheter eller noe slikt, men rett og slett uflaks!

Snu flaksen, og du har den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.