Gå til innhold
Fiskersiden

Sørlandets Sjøørrettreff 2012


Wiggy
 Share

Recommended Posts

Vel siden vi er tydeligvis en del som liker å fange våre sølvblanke skatter, så jeg syntes at det er bare riktig at vi møtes en gang i løpet av april. Det skal bli hyggelig å kunne sette et ansikt til avatarene.

For min del er april preget av en dåp den ene helga og jobb på en annen. Men lørdag den 14. eller 28. går.

Jeg er noe usikker til hvor folk bor eller ønsker å fiske, så alle forslag til fiskeplass/oppmøteplass er velkomne. Selv er jeg mest kjent fra Harkmark i øst til sniksfjorden/lohnefjorden i vest. Jeg har fisket noe i lenesfjorden.

Vær så god, kom gjerne med forslag..... :bbq:

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er april han skriver. Begge helgene passer for meg også ser det ut som.

Tipper Lyngdal kan være et godt kompromiss når det gjelder sted. hva tror dere om det?

Lyngdal passer for meg. Som sagt, jeg har litt kjennskap til lenefjorden og kvavikfjorden men har aldri fisket i rosfjord. Alltid spennende med nye plasser :rock:

Hei , mars eller april :)

Jeg burde ha skrevet det. Det var april jeg hadde tenkt. Håper det passer for de fleste.

Godt tiltak!

For min egen passer ingen av delene - så fiskefesten får foregå uten havtryta. Noen mener nok at det ikke er det største tapet...

Kan en søndag i disse helgene passer bedre? Ville ha vært gøy å hatt det med gamle ørn. Eller du får kanskje nok av meg i ølklubben :ass:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsk og sjøørret til lunsj/middag. Ikke helt feil det også! Kanskje litt sushi?

Jeg må si det er veldig gøy med så mange positive svar. Jeg begynner å glede meg allerede.

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfanget til Lunsj/Middag hørtes slettes ikke dumt ut, bål på stranda eller et svaberg gir jo turen en helt annen dimensjon!

Denne turen må vi få til,så får vi bare finne tid og sted!

Hvis interesse kunne vi kanskje tatt et streif over Listastrendene? Vi snakker her om et flere kilometer langt strekk som kan vades, kastes og meites....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en søndag i disse helgene passer bedre? Ville ha vært gøy å hatt det med gamle ørn. Eller du får kanskje nok av meg i ølklubben :ass:

Nei egentlig ikke, men muligens det finnes en åpning søndag 15. Men det er uansett såpass usikkert at det ikke må tillegges vekt. Den andre helga skal jeg faktisk til Halden på sjøørrettreff med studiekompiser - snakk om å gå over bekken etter vann!

Uansett regner jeg med at detta vil gi såpass mersmak hos de som stiller at det blir nye muligheter for å bli med seinere!

Hvis interesse kunne vi kanskje tatt et streif over Listastrendene? Vi snakker her om et flere kilometer langt strekk som kan vades, kastes og meites....

For ikke å snakke om at dere kan utvide horisonten og artslista med litt karpefiske i Farsund på veien. Wiggy stiller helt sikkert som guide, han har fått flere på flue før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at dere kan utvide horisonten og artslista med litt karpefiske i Farsund på veien. Wiggy stiller helt sikkert som guide, han har fått flere på flue før!

Godt forslag, men jeg personlig vil heller fiske grove SØ og kanskje for en til å bikke over 2.5kg. Det er drømmen.

Kan bli med om det er snakk om den 14. april som wiggy nevner i første post.

Kan vi prøve å tidsfeste datoen da, og si den 14. april? Vi fisker også dagen før det er bålforbud.

Denne turen må vi få til,så får vi bare finne tid og sted!

Hvis interesse kunne vi kanskje tatt et streif over Listastrendene? Vi snakker her om et flere kilometer langt strekk som kan vades, kastes og meites....

Denne turen skal skje og listenestredene var et godt forslag. Spørs om hvor mange møter opp men det er nok plass til alle sammen ihvertfall. Eller lyngdal har rosfjord, kvavik og evt lenefjorden. Vi kan alltid flytte mellom plassene. F.eks. 2-3 timer ved hver plass. Spiser litt/har det sosialt og flytter til en ny plass.

Jeg er åpen som sagt tidligere til alle forslag.

Jeg har også tenkt å få tak i en liten premie. Så kårer vi konge av Sørlandetstreff 2012. Størst fisk? Flest fisk? Peneste fisk? Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er absolutt med. tror det passer begge datoene for meg.

er ikke spesiellt erfaren SØ fisker, men meg og kafk4 begynte vel nå i vinter å fiske rettet mot SØ. så har ikke mye erfaring og bidra med men då får jeg håpe jeg får lært noe nytt.

angående plassering høres lyngdal eller listalandet greit ut for min del. har bare prøvd rossfjord i lyngdal en gang. da var det mye vind og det resulterte i 0 fisk men hadde en opp mot kiloen etter sluken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører mye Bombarda for tida, effektivt som fy!

For de som er ute etter ny PR er nok Listastrendene rett plass, litt lenge mellom fiskene, men snittstørrelsen er bra.

Rosfjord leverer også mye pen mellomstor fisk, mens Kvavik ofte gir MYE småfisk,men noen kanonfine innimellom....

Premie hørtes ikke dumt ut, kan være behjelpelig med noe snadder som kan brukes til premie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i tenkeboksen og kommet frem til følgende:

Vi møtes rundt soloppgang på lista en plass helst ved første fiskeplassen. Vi fisker i 2-3 timers perioder og etterpå kommer sammen, sammenligner fangst og ikke minst spiser og drikker. Vi fisker frem til vi gidder ikke mer.

Da sier vi at treffet blir på den 14. April.

Kan noen som kjenner lista bedre enn meg kommer med et godt oppmøte sted. Jeg har tidligere kitet en del her, men har null kjennskap til hvor det er best å fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.