Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i Oslo


 Share

Recommended Posts

Hei , er veldig glad i bundefjorden ;) 2 stk på bekkensten badestranda der for 14 dager siden tidlig på morran kl 05 " Jesp " :) 1,3 kg var den største der :)

Så har jeg fått 2 småtasser ved brygga hadicapplassen 800 meter etter ingjerstrand ;) fin plass med Vik på begge sider :)

I dag prøvde jeg en tur på Halden brygge " Snarøya " ikke noe liv der nei..... Kun noravind å drittkaldt :)

I morra tenkte jeg å prøve på ingjerstrand badeplassen tidlig på morran, eller på katten badeplassen som ligger langs mosseveien :)

Ellers har jeg hatt svær fisk etter flere ganger, men de gjells ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette trengs! ;-)

Var ute på ingjerstrand i dag tidelig kl 05:00 veldig kaldt:-/ men veldig fint å stille der ute så tidelig, ikke mange fiskere å se heller, så to på vei hjem.

null sø i dag.

Noen tips på hva man bør bruke? Sluk wobbler? Flue? Ekke så veldig dreven på flue ennå men har flue stang å masse fluer, men det er ikke lett å fiske med. Prøvd litt med flue og dupp men ikke så lett å få flua til å gå fint i vannet gitt:-( .

Er det litt for kaldt for sø om dagen eller? Det startet jo så bra her for noen uker siden med langt over 20grader på dagen å langt over 10 på natta da var det nok liv i fisken tenker jeg ;-)

Men blir vel varmere å bedre utover seson tenker jeg.;-)

1,3 er sikkelig fin sø da ;-) er nok mye stor fisk på de forskelige strendene som hadde vært spennende å få;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av oss var ute for 2 dager siden i fjorden. Det ble 6 SØ. Jeg fikk mine på flue. Kompisen fikk på sluk, samt at en ble tatt på dupp med hel brisling. Sveivet rolig inn. Så mulighetene er der. Men det var tidvis tregt, og som vanlig så fikk vi en til to fisker på rappen. Tydelige bitt perioder, eller perioder da de var på plass. De største vi fikk tok i skumringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på min første sjøørrettur noensinne på skjærtorsdag. Dro ut fra Bygdøy med en liten gummibåt med påhengsmotor og hektet på en Strike Pro wobbler, men det ble med en torsk på 3,5 kg på den. På tur tilbake hadde jeg på en Cobra, og da bet det jammen på en liten ørret. Det var ikke store betan, så vidt over minstemål, med 38 cm og litt over halvkiloen. Den ble tatt rett utenfor Huk.

Hadde tenkt å prøve utenfor Sandvika, men der lå jammen isen enda...

Utrolig artig med sjøørret da, for det har jeg aldri fått noengang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser man rapportene fra ørretfiske i indre del av fjorden på fluefiskesiden får man inntrykk av at det nesten er umulig og unngå å få sjøørret. Jeg tror nok fangstrapportene her er mer edruelig. Skjønner at det er bra med torsk og det er ingen overraskelse.

Ikke la dette innlegget avspore fangstrapportene men man kan noen ganger undres...

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bundefjorden i dag ifra kl 09 :) Utrolig flott vær i dag, kanskje litt for lite vind med tanke på ørret ;) Men fikk meg noen fine feite torsk, bruke agnsild å bunnmeita.

Kjøpe stor å liten agnsild hos gero, tok bare med den lille ut i dag.... Boxen ble stående i sola i dag så 10 minutter før jeg skulle hjem kasta jeg ut en halv box litt spedt. Tint agnsild begynner å synke med en gang, skal si det ble liv i vannet 2-3 ørretter som fikk seg ett herregårdsmåltid.... litt artig å se på. Størrelsen på disse ca halvkiloen vil jeg tippe. Pakka så i sammen utstyret å fylte koppen med den siste kaffen i termosen, satt å så litt utover å trur du ikke der var en stor ørret en halvmeter over vannet :) ja ja ... Ny dag i morra ;)

Ellers er jeg også litt forundra over mengden ørret noen får ;) men fiske er 10 prosent dyktighet å resten er flax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.