Gå til innhold
Fiskersiden

Knekt stang


LasseB
 Share

Recommended Posts

Jeg har ei knekt haspelstang som jeg hadde tenkt å reparere.

Hvordan gjør jeg det, uten at det skal synes så veldig?

Det er et rent og rett brudd, omtrent like rett som når man knekker en tørr kvist i to.

Takker[ :) ]...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Bruddet kan virke som en prod.feil.

Om du tråkker på stanga eller smeller den i bildøren osv. så fliser bruddet seg.

Det er sant som andre sier, er det en relativt ny stang kan du kanskje få ny del på reklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et rett brudd tyder på prduksjonsfeil, men den knekker da som regel i forholdsvis ny tilstand, altså etter kort tid - vet mange som har opplevet dette med både flue og slukstenger. I slike tilfeller skal man umiddelbart gå til nutikken og kreve ny - er det en spesialforretning, vil de lett se på bruddet om den er klemt i en dør elller om den rett og slett brakk tvert av. Lidl, OBS osv er det nok værre med kunnskapen til personellet, men dermed større grunn til å ta på seg "dette-vet-jeg-alt-om"-minen og kreve ny topp. Jeg har fått Lasse Vangen til å reparere flere setneger for meg og jeg har aldri kunnet se noe forskjell i aksjonen til stangen i ettertid. Du sier: "Er på toppholken, omtrent midt mellom skjøten og toppringen!" Regner med at du mener midt på toppdelen, da holken er skjøten mellom delene. Jeg har fått reparert stenger som har hatt brudd på samme sted og det er gode som nye, så er det en dyr stang og du ikke får byttet del, lar det seg reparere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.