Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken havfiskestang?


kaffekopp
 Share

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe havstang for kveitefiske, men vet ikke hvilken jeg skal velge. Vil holde meg under 1000-lappen.

Båten jeg fisker fra har et litt høyt rekkverk, som gjør at jeg må stå et steg bort fra rekkverket. Med tanke på det vet jeg ikke hvilken aksjon stanga bør ha.

De stengene jeg vurderer er (er åpen for andre):

Kinetic Godspeed 7' 30-50lbs

Lawson Offshore boat 7' 15-40lbs

Okuma Cortez boat 7,4' 30-50lbs

Shimano Exage AX STC boat 30-50lbs

Shimano Beastmaster BX boat 30-50lbs

Noen som har noen tips eller erfaringer med noen av disse?

Endret av kaffekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, ville ikke kjøpt noen av de du nevner.. Eneste stanger som leverer varene av de nevnte er vel Cortez og Godspeed, men de flekser jo helt ned til snellefestet. Gå heller opp 500-1000kr, og kjøp noe du vet du blir fornøyd med.

Kan jo bli godt fornøyd med flere av disse. Snellen er viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei de fleste stengene du nevner vil nok gjøre jobben på kveite fiske.Har selv et par Lawson stenger,powerjiggen og Lawson offshor stand up 5,8-15-40 ibs dette er stenger som du finner på nette til under 1000 lappen tro det var avkroken fiske som har tilbud på dem til 750kr.Begge disse stengen leverer så det holder.Tuppen er fantastisk på begge stengene og resten er heisekran.Du har også Lawson offshor heavy Bait 7,6-15-40lbs på tilbud som jeg tro blir stang nr 3 for meg til under 1000lappen.Vil ikke nøle et øyeblikk på og anbefalle disse stengene,powerjggen er nok den tyngstestanga ,men offshor stengene er nok rundt 0,5kg.Når det kommer til sneller vil jeg lagt litt ekstra i ,men for og komme i gang har same plass sneller fra 1400kr. eks.Lawson GTR 20 2-speed eller ei GRT 15/20 til ca 750kr men på den andre siden det er ikke noe problem og bruk mange tusen lapper på utstyr,det forslaget jeg kom med nå vil koste ca 1500/2150kr +frakt.Storsett ingen av mine kombinasjoner stang/snelle koster stort merre pr.sett enn dyreste forslag.Lykke til i valget av utsyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.