Gå til innhold
Fiskersiden

Facebook-kampanje for info om minstemål


Recommended Posts

Hei, vi er noen fiskekamerater som har startet en facebook-kampanje for å øke kunnskapen rundt minstemål ved sjøørretfiske. Jeg poster infoen her, så kan dere kopiere og lime inn på deres fb-side. Skitt fiske videre, folkens.

Til alle mine venner på facebook som liker å fiske og særlig etter sjøørret. Det er nå startet en kampanje blant sportsfiskere her i landet hvor vi prøver å skape mer kunnskap om denne fisken. Minstemålet for sjøørret er 35cm i hele landet bortsett fra de tre nordligste fylkene der det er 30cm. DET ER IKKE LOV å ta med seg fisk under dette hjem.

Mange skylder på at fisken er stygt kroket og at den måtte drepes, men blant de sportsfiskere jeg har pratet med så har dette skjedd kun et par ganger i deres liv. Synes det er rart at dette "hele" tiden skjer med amatørfiskere.

Ta vare på fjorden! Synes du det er gøy å fiske, så bør det være verdt å vente på storfisken. Fortsetter det slik det har gjort hittil, er det snart ikke fisk igjen...

Del denne videre så vi kan øke kunnskapen rundt dette!

535459_10151631460565261_828815260_23962443_1321430323_n.jpg

Så en kamerat av meg som la ut denne på sin facebook-side. Kopier og lin inn på dere side for å øke kunnskapen hos folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være en idé å bytte ut det. Bare klippet og kopierte det kameraten min skrev, men ser nå at du kan ha rett i det du sier. Allikevel, så omtaler vi jo oss selv som sportsfiskere. Kan gå litt surr i det hvis vi skriver sportsfiskere om disse som ikke vet så mye om reglene også. Er det et annet ord enn amatør vi kanskje kan bruke da?

Endret av TheBoss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak, og som sagt før : Det viser seg at det er på tide å inføre påbudt om fiskelappen for alle over 16 år og som fisker i Norge !!

Takk skal du ha, Xplorer1. Vi føler det er viktig å sette lys på dette ettersom de store fangstrapportene ser ut til å utebli. Fiskelappen kunne vært noe det, men jeg er redd for at midler til dette vil bli underprioritet. Derfor er det heller bedre å ta på seg oppgaven å opplyse.

Ordet vi leter etter i stedet for amatørfisker kan kanskje heller være hobbyfisker, eller lystfisker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

å fiske sjøørret med mark ender veldig ofte med at dem svelger sluken ganske langt ned. Veldig mange benytter veldig liten krok for dem syntes det er effektivt. Det kan det godt være også. Jeg personlig har begynt å bruke større krok når jeg fisker med mark å har vel halvert antall små ørretter som svelger sluken å de minste kan slippes ut igjen.

Å ørretene biter på uansett om du har litt større krok :)

Endret av Christoffer Corzani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.