Gå til innhold
Fiskersiden

Laksesesongen min på Sunnmøre :) 2012-2032


LakseAril
 Share

Recommended Posts

Jeg klarte ikke skifte emnetittel på tråden min fra sist sesong, så jeg tenkte jeg får lage meg en ny en som varer frem til 2032 :D

Denne tråden vil bli oppdatert etter hver fangst jeg får !

Hittil har jeg vært en hardbarket mark-fisker, men etter et lite kurs med Jan-Erik Granbo, bestemte jeg meg for å gå til innkjøp av nytt utstyr til dette fisket. Jeg har også meldt meg på et fire-dagers kurs med Granbo på Mosandvaldet i gaula i uke 25 :D Ser helt fantastisk ut!!!!! http://www.granbo-flyfishing.no/_norsk/mosand-kurset.html

Ellers fisker jeg hovedsakelig i lakseelvene på sunnmøre ( strandaelva, hellesyltelva, stordalselva og valldalselva), men skal også ta meg en tur innom Orkla :)

Jeg har kjøpt dette til sesongen 2012 :

Guideline exceed 8/9 12,9 fot 2-hånds:

exceed.jpg

Guideline Haze V2 810 :

hazev2intro680.jpg

Guideline bullet 10`

bullet600web.jpg

Guideline kispiox vadepakke med crosswater V2 sko:

guiideline.jpg

GLEDER MEG TIL SESONGSTART!

Par bilder fra sesongen 2011 :)

4.jpg

2.jpg

1.jpg

Endret av LakseAril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder.

Hvor befinner du deg på siste bilde ?

Flott at du vil gi fluefisket en sjanse .

Lykke til i år :shifty:

Takk for det :) Ja det var veldig morsomt å bruke to hånds. Jeg har en en-hånds som jeg har brukt til sjøørretfiske, men å få laks på flue er noe jeg gleder meg veldig til!

På siste bildet er jeg i Strandaelva på sunnmøre ;)

Her koster det 150 kr for 7 timers fiske, men du får igjen 50 kr når fangstrapport er levert inn hos G-sport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Småpene fisker :) Jeg fisker mest i Valldalen og sporadisk i Stordalen.. Hvilke soner bruker du å fiske i Valldalen?

Ja det er vel heller sporadisk fra min side i valldalen også. Så hva soner som er hva husker jeg ikke, men har vel hovedsakelig vært de første 5km fra sjøen jeg har fisket. :D

Endret av LakseAril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

15 juni kl 02.00 startet laksefiske i Strandaelva :) Jeg glemte selvfølgelig å kjøpe kort , så jeg måtte se på det første døgnet! Det var selvpining på høyt nivå, men lærte også noen triks her og der av veteranene fra elva.

Kl 1600 neste dag var det min tur og det tok ikke mer en 10 minutter før stanga var bøyd! :D Fisken tok på mark en meter fra brekket og før det gikk opp for meg at fisken var på, var fisken i full fart nedover strømmen :P

En utrolig morsom kamp, blandet med nerver, adrenalin og høy puls som i tillegg endte med fisk på land :) 4 kg :)

IMG_20120615_174335.jpg

IMG_20120615_174335.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe, grattis ! Steike, det var mye skarpe steiner her gitt. Og ikke enkelt å kjøre laks må jeg si. Pussig elv. Tror faktisk jeg har fisket i denne elva i `69 da jeg jobbet i Ålesund (?) Ble flom i elva selvsagt denne natta og fadern ble livredd for at jeg og brodern ble søkk vekke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, grattis ! Steike, det var mye skarpe steiner her gitt. Og ikke enkelt å kjøre laks må jeg si. Pussig elv. Tror faktisk jeg har fisket i denne elva i `69 da jeg jobbet i Ålesund (?) Ble flom i elva selvsagt denne natta og fadern ble livredd for at jeg og brodern ble søkk vekke !

Hehe :) Ja er ikke akkurat enkelt i den hølen ! Den er veldig liten, og har dermed MYE sterkere strøm. Så jeg prøvde å komme meg kjapt nedstrøms for fisken for å prøve å få den til å gå oppover i elva, slik at jeg slepper å springe på joggetur :P Og det gikk denne gangen ! Men mot slutten gikk jo fisken alle veier så det var jo egentlig litt texas en stund ^^ Men herregud det gjorde godt med laks! Og elva begynner å roe seg litt ned etter all snøsmeltingen, så nå blir det bra fremover ! (Det har egentlig vært veldig bra allerede også, selv om elva har vært kald og stor) .

Ja elva ligger ca en time unna Ålesund så det kan være riktig ja :) Bør prøve deg i denne elva på nytt .. Tror du kommer til å kose deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i elva for noen dager siden. Da var elva flomstor og jeg prøvde meg også litt lenger oppe i elva (sone 3). Her var det ingen fisk å se eller kjenne. Så det ble en liten bomtur, men to dager senere ble det fisk mot all forventning :)

Tror alle hadde dratt hjem igjen i den formening om at det ikke var fisk og at det ikke kom til å komme opp fisk fra sjøen. Jeg syns det var veldig deilig å kunne fiske uteb at noen andre fiskere var i nærheten, så jeg bare fortsatte jeg :) Til slutt satt det på en liten smålaks på ca 2 kg + , så det gjorde veldig godt , selv om kjøringen bare varte litt over et minutt :P Nye muligheter i dag!

IMG_20120703_215056.jpg

Og takk for det Laksen som går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok jeg en tur til i elva i dag og litt av en dag! Knuste persen min med 1,5 kg ! Og jeg fyllte kvoten min på 2 lakser :D

Har ikke ord for hvor gøy og adrenalinfullt det var å kjøre laks på 8 kg!!!!!!! Fikk også en laks på 3,6 kg på det 3 kastet for dagen noe som også var vanvittig gøy :) Det som var så morsomt var at jeg sa til han jeg fisket med at jeg var dritlei av dagen og at jeg skulle dra hjem. Og før jeg fikk sagt ferdig setningen så tok laksen :P

Brukte vel ca 12 minutter på 8 kg`s og 6 minutter på den som var på 3,6 :)

20120708_230520.jpg

20120708_230302.jpg

20120708_230326.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.