Gå til innhold
Fiskersiden

Nidelva 2012


Kay-Arne Olsen
 Share

Recommended Posts

.... Nesten alle fisk hadde snuteskader.

Henrik ta dæ to valium og pust :-) E det nån som har sagt te dæ at statkraft ikke vil betal kaka med og sett ut kompensasjons fisk? Når katastrofen har skjed må vi se hvor my fisk som bli igjenn uti november, så får nån kloke hau regn ut rogntape. utifra siste års drivtellinger/gytegroptellinger. Så får vi se va det blir...

Ingen har sagt noe til meg, eller skrevet noe i media som gjør at jeg ikke trenger valium. Når du nå så åpent signaliserer at dette har dere kontroll på, så blir jeg litt roligere mht. fremtiden - men det likevel jæklig å lese om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger de å fikse den sperringen da? Kan de ikke bare droppe det og heller bare spa på med fettfinneklipte yngel hvert år? Kan sikkert også genmanipulere litt sånn at de er resistente mot lave oksygen nivåer i tilfelle det blir litt lite vann pluss forsterke snuten litt med noe stål. Trenger ikke å problematisere dette unødvendig, dette har de kontroll på!! Er helt sikkert fisk i elva neste år igjen, og fisk er fisk... Tenk positivt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Apropos disse fileterte fiskelikene som ble dumpet i Nidelva: Forleden var jeg i Sverresdalsbekken, da jeg ble møtt av en vegg med råtten fisk-lukt. Jeg snuste meg nedover til kilden: ei diger blokk ( har vært frosset) med fileterte fiskekadaver. Sikkert 30 kilo + med pill råtten sei, torsk og kanskje hyse. Stanken var uutholdelig....merkelig at noen gidder å dra digre blokker med sjøfisk ned skråninga i Sverresdalsbekken, midt i anleggsarbeidet som pågår der.

Hvis noen trenger maggot til isfiske på tidligisen på fjellet, så anbefaler jeg å ta turen til Sverresdalsbekken. Det var svart av monsterspyfluer på fiskelikene, og det kravlet og krøp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.