Gå til innhold
Fiskersiden

Montere 12v uttak i båt.


Sjarkarn
 Share

Recommended Posts

Her er det mange muligheter..

Denne er beregnet for innfelling, den har to sigarettenner uttak med kapasitet på 20 A, dvs. du kan bruke ca 240 Watt til sammen via denne

Denne boksen har også to uttak, men den har i tillegg usb utgan, og da kan du lade telefonen direkte hvis mobilen har usb inngang, du må imidlertid legge opp egen strømtilførsel fra sikringsboksen,

Husk å dimensjonere kabler og sikkring etter maks forbruk.. denne finner du her

For å finne ut hvor stor sikkring du trenger deler du antall Watt på Spenningen som er 12, legg till 10% så burde det gå bra, man bør alltid montere sikkring så nærme batteriet som mulig, men hvis du har en ledig og stor nok kurs i sikkringsskap kan du hente strøm der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, hadde jeg heller satset på en helt vanlig (men god) kjølebag, og dypfryste 1.5l flasker med vann. La de ligge et par dager i frysen så de er bånnklaka (ikke fyll de helt opp da :-). Så sparer du alt styret med å kjøpe ett ekstra og kostbart deep cycle batteri, samt vedlikeholdslading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, hadde jeg heller satset på en helt vanlig (men god) kjølebag, og dypfryste 1.5l flasker med vann. La de ligge et par dager i frysen så de er bånnklaka (ikke fyll de helt opp da :-). Så sparer du alt styret med å kjøpe ett ekstra og kostbart deep cycle batteri, samt vedlikeholdslading.

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.