Gå til innhold
Fiskersiden

Lim til snellefeste


maskinisten
 Share

Recommended Posts

Hei

Snelle festet på den ene trollingstanga mi har løsnet og glir løst rundt, Stanga er ei Shimano AX 240 MH Downrigger.

Noen som har peiling på hvilket lim jeg bør bruke, har fått skjøvet snellefestet bakover slik at jeg trådsurringene på undersiden er avdekket.

Selve hylsa/snellefestet er laget av plast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tyntflytende epoxylim er vel det eneste som kan komme under snellefestet og fylle ut tomrommet og gi feste. Problemet kan bli å få inn nok lim til å få skikkelig feste så det holder for fremtiden. Om ikke dette går er eneste alternatv å fjerne bakkork/Eva og snellefeste. Deretter pusse rent til selve stangemnet og lime på nytt snellefeste og bakgrep.

En annen ting er at dette er en klar fabrikkasjonsfeil og er en reklamasjonssak. Ta en telefon til Elbe før du gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tyntflytende epoxylim er vel det eneste som kan komme under snellefestet og fylle ut tomrommet og gi feste. Problemet kan bli å få inn nok lim til å få skikkelig feste så det holder for fremtiden. Om ikke dette går er eneste alternatv å fjerne bakkork/Eva og snellefeste. Deretter pusse rent til selve stangemnet og lime på nytt snellefeste og bakgrep.

En annen ting er at dette er en klar fabrikkasjonsfeil og er en reklamasjonssak. Ta en telefon til Elbe før du gjør noe.

Hei nordmøring :)

Takk for tilbakemelding, usikker på hvor lang garanti det er på slike stenger, men den aktuelle stanga ble såvidt jeg kan huske kjøpt inn vinteren 2010, og har vel totalt rundt 4-500 timers drift, disse stengene står jo i spenn dagen lang, men på den andre siden er det jo nettop det de er beregnet for.

Skal sjekke med forhandleren først før jeg gjør noe, takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke får napp hos forhandlern koster jo ikke en ny Shimano Catana AX240MHDownrigger all verden. Jeg ville kjøpt ny framfor å reparere.

Stemmer det, fant samme stanga nedsatt til 299;- på Villmarksbutikken.no, bestillte derfor ny stang ettersom jeg likte den stanga veldig godt så lenge den var i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.