Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske camp på Andøya.


Rexreitan
 Share

Recommended Posts

Hei! Neste år skal båstad hk ha en jubileumstur i anledning 30 årsdagen til båstad hk. I den forbindelse lurer vi litt på om vi skal legge turen til Andøya. Vi har hatt tur tidligere til sørøya og var strålende fornøyd med opplegget der. Både med båter,hytter og service. Noen som har erfaring med fiske camper på Andøya? Vi blir nok ca 25 personer og trenger småbåt(4-5 pers i hver båt).

Har sett litt på http://andoyfiskecamp.eu/?lang=no , men det hadde vært knall og hørt med noen som har erfaring fra stedet.

Alle svar er gode svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg har ikke særlig erfaring fra denne typen stangfiske, men kan bekrefte at det er bra med fisk i det området. Jeg har vært yrkesfisker i endel år, og har vært på andenes/vesterålen de fleste vintre i den tida. I tillegg til det som nevnes på sida til campen så finnes det stor uer uttafor der, og store langer. Vi fikk også havmus i enkelte hal. Hvis været slår seg helt vrangt, så er det også mulig å dra sørover på øya, og fiske etter flyndre fra land. Men på sommeren er det som regel greit der, da øya gir le for både sørvest og nordvest. Det spesielle med andenes er at kontinentalsokkelen gjør en sving inn mot land der, så uttafor platået så går det bratt nedover til ca 2000 m dyp. fiskeplasser o.l vet guidene om, så det nevner jeg ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.