erik Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Stod opp ukristelig tidlig (03.15) og tråkket ut til Paradisbukta og dalstrøka utover mot Huk. Endel aktivitet i overflaten, hovedsakelig horngjeld. Så også noen større fisk litt lenger ut. (Muligens havabbor, men kan selvfølgelig ha vært hva som helst...) De eneste som ville ha fluene mine var de vanlige tusenbrødretorskene, selv om jeg var borti en horngjeld også. Morgenturer anbefales, da det er langt mer liv i overflaten på morgenen nå, enn på kvelden! Det var forresten en plastsnekke som dorget frem og tilbake utenfor Huk. De fikk tydeligvis fisk, men jeg kunne ikke se hva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Hadde fortjent mer enn småtorsk når du står opp midt på natta! [ ] - Håvard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MP Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Er det kommet noe særlig havabbor i fjorden enda eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Kan si det som det er, har vært ute 3 turer etter havabbor, fått på to av de. Kun småfisk på rundt 700g. Begge tok dypt, ca 8 - 10m og tok på surfcandi olive. Disse har forøvrig tatt på en helt ny plass meg bekjent, men er en nokså standard plass for havabbor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MP Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Men for meg som er helt grønn på HA så burde jeg vel vente litt til det er litt mer fart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 sitat:Opprinnelig postet av MP Men for meg som er helt grønn på HA så burde jeg vel vente litt til det er litt mer fart? Det er det ingen grunn til, men tror om du har båt letter det oppgaven din en del. Litt lettere å fiske dypt etter de. Men om vi får litt skikkelig høytrykk og litt mer varmegrader om natten nå så kan det skje noe, håper jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MP Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Høres bra ut! Får vel ta en tur snart da, morgenfiske eller kveldsfiske (eller begge)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 midt på dagen dette, eller mot ettermiddagen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MP Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 sitat:Opprinnelig postet av Remy midt på dagen dette, eller mot ettermiddagen... Så morgenfiske er bedre når tempen i vannet er høyere? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 sitat:Opprinnelig postet av MP sitat:Opprinnelig postet av Remy midt på dagen dette, eller mot ettermiddagen... Så morgenfiske er bedre når tempen i vannet er høyere? Tja, er vel ikke noe bestemt å si om dette, men morgenfiske når det er varmt i vannet er desidert best... Men det tar jo noen år før man kan ha en sikker statestikk på dette. Har IKKE vært ute og prøvd om morningen enda, men kanskje jeg skal ta en tur før jobb en dag og sjekke.... [^] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Fish Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 Setter en tier på at stor fisk i overflaten utenfor Huk er sei. Mye fin sei innerst i fjorden nå. Ellers enig med Remy. Når vanntemperaturen stiger er det morgenfiske som gjelder etter havabboren. Opp med sola folkens. Da slipper man også selskap av alle båtmenneskene som det er håpløst mange av på ettermiddags- og kveldstid. Dr.Fish Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts