Gå til innhold
Fiskersiden

giftig fisk ?


olle bolle
 Share

Recommended Posts

jeg er en ivrig amatør som fisker rundt langesund brevik området i båt. og var å rotet på nettet etter råd for å sette krabbeteiner å ramla borti denne siden.

http://www.matportal...ed_forurensning

der skrollet jeg meg ned til :

Grenlandsfjordene

  • Forurensning: Klorerte organiske forbindelser, særlig dioksiner.
  • Sist vurdert: 2012

ADVARSEL

Ikke spis fisk og skalldyr fra Frierfjorden og Vollsfjorden ut til Brevikbroen. Spis heller ikke sjøørret fisket i Skiensvassdraget, Herrevassdraget og andre mindre vassdrag som munner ut i disse eller i Frierfjorden. Ikke spis sild, makrell og krabbe fangstet mellom Brevikbroen og en ytre avgrensning gitt av en rett linje fra Mølen (nord for Nevlunghavn), til Såsteins søndre odde, og videre via Mejulen, Kråka og Kårsholmen til fastlandet.

Se kart Miljøstatus - Grenlandsfjordene

der såg jeg at alle plasser jeg har fisket er i område hvor fisk ikke bør spises, noen som har noen meninger om dette for jeg ser at det fiskes som bare pokker fra andre båter også + krabbeteinene ligger tett i tett rundt om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de skriver jo og at en må ikke fiske sjørret og makrell fra brevikbroa, men jeg føler vel halve telemarks fiskere har fisket fra land eller i båt på dette stedet og meg innkludert siden det er vel den sikreste plassen for å få fangst.

og noen må vel spise all makrellen som dras iland her :)

og jeg kommer nok til å dra ut med krabbeteinene i kvell uansett (den dusten jeg er) hehee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krabber og hummer som er fanget på utsiden av arøya er i allefall ikke noe problem, jeg har mata store deler av slekta med krabber og hummer derfra og de har aldri klaget i allefall :D skitt fiske

Har du tatt pulsen på disse du har matet i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.