Gå til innhold
Fiskersiden

Har isen lagt seg i fjellområdene?


Sigve A
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Er jo ikke trivelig vær her i byen, så blir en hyttetur neste helg. Hytten ligger altså på Nerskogen.

Det jeg lurer på er om dere tror isen har lagt seg på tjønner der oppe? Har jo vært varmt ettpar dager ned i byen her, men tror det har vært et par uker med minus der oppe.

Kan jeg satse på steikrøyke? :)

NilsM du vet hvilken tjønn, og har kanskje erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten ringe magasinet å høre, de pleiuer ofte å være tidligst ute. Hørte med abc for ei ukes tid siden, de hadde ikke bestilt enda. Xxl kan også være verd å sjekke, samme med begge sportsbutikkene på melhus.

Om du ikke får tak i maggot kan du bruke reker eller mark.

Tror foresten jeg gikk forbi deg en morgen uka her, var en som ligna fælt som kom utav ett hus på bakklandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det ligger god is nå på Skaret og ellers rundt Nerskogen.

Da jeg bodde på Oppdal begynte vi å fiske på Skarvatnet i november.

10 cm stålis skal holde en hest med kløv,så er isen såpass så er det ikke noe problem.

Du får bore noen testhull etterhvert som du beveger deg utover isen.

Hvis du får tak i Akkar så vill jeg brukt det, det fungerer veldig bra til Røya og det henger veldig godt på kroken.

Reker er dårlig alternativ, faller veldig lett av kroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får tak i Akkar så vill jeg brukt det, det fungerer veldig bra til Røya og det henger veldig godt på kroken.

Reker er dårlig alternativ, faller veldig lett av kroken.

Akkar har jeg ikke inntrykk av at er noe særlig til trønderrøya.

Har dere ikke agnstrikk på møre? Reka sitter mer enn godt nok på kroken om man bruker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkar har jeg ikke inntrykk av at er noe særlig til trønderrøya.

Har dere ikke agnstrikk på møre? Reka sitter mer enn godt nok på kroken om man bruker det :)

Om man handler i butikk er det forunderlig vanskelig å få tak i agnstrikk sjøl i hovedstaden, så at man sliter på Møre eller andre steder tviler jeg ikke på (man blir som regel tilbudt reketråd pussig nok).

Så til de som trenger agnstrikk og ønsker å kjøpe den av sin lokale fiskeutstyrsforhandler, så har Mustad en finfin agnstrikk som har det fjonge navnet; "Web wonder bait elastic" med ref. nr. S1484.

Så vidt jeg husker er det Sølvkroken som har agenturet på Mustad, og en butikk som forhandler fiskeutstyr, handle garantert noe derfra.

Så det er jo bare å be gutta om å ta med et par spoler på neste levering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkar har jeg ikke inntrykk av at er noe særlig til trønderrøya.

Har dere ikke agnstrikk på møre? Reka sitter mer enn godt nok på kroken om man bruker det :)

Nei noe så avansert som agnstrikk fins nok ikke å oppdrive i min kommune ,desverre.

Ikke en gang maggot får du kjøpt i Sunndal så da er eneste redningen å kjøre til Oppdal.

Men det har blitt veldig lite med Isfiske i de senere åra.

Akkar fungerte utmerket på Oppdalsrøya ihverfall ,bedre en maggot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kan melde om helt grei is. Var vell kanskje 10 cm med stålis så var nok. Var litt usikker i starten, men når en same på snøscooter kom kjørende over anslå vi det til trygt. Var faktisk litt vann opp på isen(etter mildværet) som gjorde det litt utrivlig, men ble 2 små steikfisk på kikkfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.