Gå til innhold
Fiskersiden

retningslinjer for oppdragsforskning endret


puderhunden
 Share

Recommended Posts

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8390576

selv om denne artikkelen dreier seg om pelsdyr, så kan kanskje de nye retningslinjene gjøre det vanskeligere for oppdrettsnæringa å gjemme bort uønska forskningsresultater også.

Retningslinjene for oppdragsforskning ble nylig strammet inn. I standardkontrakten fra Kunnskapsdepartementet heter det:

«Resultatene av undersøkelsen skal offentliggjøres etter overlevering til oppdragsgiver. Dersom oppdragsgiver ikke offentliggjør resultatene innen tre uker etter overlevering, skal oppdragstaker ha rett til å gjøre det»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synes ordlyden i seg selv gir mulighet til fritak. At noen har rett til det, betyr ikke at de vil benytte seg av den retten (og bryte tillit og lønnsomt kundeforhold). Jeg har som vanlig ikke peil på hva jeg snakker om, det er kun en observasjon. Orker ikke lese standardkontrakten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, skulle ikke forundre meg om o-næringen ved et trylleslag får unntak fra denne regelen. Ville ikke sjokkert meg ihvertfall.

nei, det skulle ikke forundre meg heller. med så mange og mektige støttespillere i de styrende organer så kan det spøke for effekten. men kanskje vi blir positivt overraska for engang skyld? et lite tynt håp for fremgang så og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.