Gå til innhold
Fiskersiden

Sende fedre til Sørøya - Hvor?


mag
 Share

Recommended Posts

Takk for tilbakemeldinger

Sørvær er en topp plass. Har hatt min egen far med der og han toppa heile driten med ein på 31 kg .

Her er flere plasser , men Sørvær er ikke stort så du kan leie lokale hus eller leiligheter som svenskene drive.

Egne båter med alt utstyr. Guidet tur er nesten unødvendig , for om du er noenlunde på rette steder og de er der mye av så får du STOR flott fisk, vil du ha det skikkelig kult/stas leier du en båt som heter Havcruz og snakker med en mann som heter Cato . Stor alu katamaran som du bor på og reiser ut og fisker med. Han guider. Hils fra meg. Jeg har vært der oppe 12 -13 år på rad og kjenner plassen som egen lomme. lurer du på noe om evt å ta turen hit så ta kontakt med meg så skal jeg hjelpe.

Se på våre klubbsider. www.njhk.org

En reportasje herfra og. http://njhk.org/web_documents/privattur_-_soroyatur_pa_jazzhjorna.pdf

Tar han dere til JAZZHJØRNA. Er du heldig , der redet virkelig stor fisk inkl gigant kveiter..så noe du lurer på så kan jeg hjelpe deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Florø'en.

Får høre litt hva gamlinga ønsker. (Skal sjøl ikke være med)

Sjekket litt på nett, fant da et sted på Sørvær som hadde husrom og båt til 15.000,- + bensin. Det er jo helt VILT. Med den summen så kommer du til tropiske strøk og kan fiske i shorts etter MYE kulere arter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Florø'en.

Får høre litt hva gamlinga ønsker. (Skal sjøl ikke være med)

Sjekket litt på nett, fant da et sted på Sørvær som hadde husrom og båt til 15.000,- + bensin. Det er jo helt VILT. Med den summen så kommer du til tropiske strøk og kan fiske i shorts etter MYE kulere arter.

jo, men det er jo noe med at lønnsnivået er et helt annet i Norge enn i tropiske strøk. Alle tjenester koster derfor mer. Og hvis du drar like langt sørover fra Askim, som det er nordover til Sørøya, så havner man jo i tropiske strøk - ihvertfall nesten! ;) Så det er ikke så merkelig at det koster å være fisketurist i Norge. Vi regner med 10K per snute hver gang vi er på tur, alt inkludert (flybillett+husvære+båt+drivstoff+mat+drikke+++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at tjenester koster mer i Norge. Men den prisen sammenlignet med alt annet jeg har sjekket i Norge er unomalt høy. Og det kan ikke være dyrere i drive på Sørøya enn andre deler av landet. Men Sørøya klinger vel bedre og "Storfiskens rike" er jo øya's slagord.

Med 15k så er ikke reisen medregnet, heller ikke guide. Tar du med dette, så blir totalprisen langt høyere. Da tar jeg heller en GT på 20kg enn en torsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik tur bør klares å holdes på ca 15 K.

Der "oppe" har du vanligvis mulighet til å levere fangsten din som fritidsfisker. Fisken ( sørlig torsk) er veldig godt betalt , fra 15-23 kr kg og der får du MYE kg.

Det er ikke uten grunn et er kalt "verdens beste torskeplass".. Husk det er et stykke å fly og du skal til utkant strøk der de nesten ikke sett et fly.

Fly billett fra Stavanger totalt pleier å være på ca 4000. Da er det 3 fly en vei. Fly fra STVG - Oslo - tromsø - så tromsø - Hammerfest , så hammerfest- hasvik.

Så taxi til Sørvær. Vanligvis om en leier hus ca 250 - 350 pr natt. Om en leier fiskebåt med skipper så ca 500 kr timen, eller leie båt sjøl for x antall kr + bensin. Vi har brukt fiskebåter for det meste , men ettersom jeg/vi ble dreven i hvor og hva var friheten med egen hurtiggående båt mye bedre. Visste hvor vi skulle etter hva og kom oss rundt på 10 plasser i 20 knop istedet for 4 i 8 knop. Så tilbud om hjelp står. Vil påstå at når det kommer til slikt fiske er det ikke en plass i verden ( normal plass) som rekker det til knea.

Ultimate opplevelse koster litt , men denne plassen smaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.