Gå til innhold
Fiskersiden

SØ med flue?


 Share

Recommended Posts

Hvordan i hel**e tar man SØ på flue?? har prøvd nå ca 1 måned men ikke sjangs får bare Torsk, Sei og Makrell[ B) ] nåja jeg er jo nybegynner når det gjelder flue skal jeg bytte sene til synke snøre? jeg har bare det hvite flytesnøret nå...[8)]

Noen gode råd om hvordan snøre og fortom jeg bør bruke for å få SØ og HA hadde vert kult og måten å få disse på kroken![ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi Sørlendinger er litt spesielle. Vi er 3 kamerater som ofte er ute for å prøve oss på SØ. Fangsten består for tiden av mye torsk og sei, litt lyr, og en sjøørret i ny og ne. Kan for øvrig legge til at den første havabboren blandt oss ble tatt i går, desverre ikke av meg men morro lell... [ :) ]

Kan også legges til at HA'en ble tatt på knall rosa marflo, med meget rolige bevegelser. 2x5cm rolige intrekk, la den synke litt, 2 intrekk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på et HA-foredrag med Runar Kabbe her i vinter, der han forkynte 8-10 cm. imitasjoner (deceivere, surf-candy, etc.) og inntrekk så raskt at man måtte stå med stanga under armen og dra inn med begge hender. Har ikke fisket etter HA sjøl, men SØ gidder som regel ikke å jage ting som ikke har "grunn" til å flykte nå som det er varmt i vannet.

redneck

Lenke til kommentar
Del på andre sider