Gå til innhold
Fiskersiden

Alle Ambassadeur-folk med noe til salgs, vennligst les dette!


BanJon
 Share

Recommended Posts

Hepp!

Jeg er på utkikk etter følgende modell:

Ambissmodell_zpsb4a8c961.jpg

Det er spesifikt denne jeg er ute etter (ikke den nyere varienten som er litt større tross samme siffer, andre deler o.l.), så hvis noen ved en sær tilfeldighet har en slik snelle til salgs så hører jeg gjerne fra de.

Merk: Det er KUN venstresveiv jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg inn et fast søk på ebay - disse er tilsalgs hele tiden... tror ikke denne er spesiell nok til at den skal være vanskelig å få tak i. Antar at du har sjekket ebay, men tok med noen til litt forskjellig pris. Disse mangler decalen rundt kanten og kan derfor godt vise seg å være feil i forhold til det du ser etter, men tror vel bare det er å følge med...

Lykke til! :)

http://www.ebay.com/itm/Abu-Garcia-Ambassadeur-6501-C3-levelwind-reel-/230910482158?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35c35656ee

http://www.ebay.com/itm/ABU-Ambassadeur-6501-C3-Left-Hand-Wind-/121045940214?pt=UK_SportsLeisure_Fishing_Reels_JN&hash=item1c2ee677f6

http://www.ebay.com/itm/Abu-Garcia-Multiplier-Reel-Ambassadeur-Classic-6501C3-/350684720105?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51a6702be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linker. :) Jeg vant budrunden på en på nettopp eBay i går, så da er jeg ett skritt nærmere. Utrolig fine sneller til ismeite; akkurat passe størrelse og de blir langt hyggeligere å ha med å gjøre når man har plukket de fra hverandre og gått over bremseskiver o.l. med rette midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linker. :) Jeg vant budrunden på en på nettopp eBay i går, så da er jeg ett skritt nærmere. Utrolig fine sneller til ismeite; akkurat passe størrelse og de blir langt hyggeligere å ha med å gjøre når man har plukket de fra hverandre og gått over bremseskiver o.l. med rette midler.

Ambassadeur er fine sneller - handler dem ofte selv på ebay. Stusser over at sneller for isfiske må være såpass store som av 6500 serie. Sikkert ok ved sjøfiske osv med litt dybde, men i ferskvann må da en snelle av størrelse 1500/2500 være mer enn nok. Mye festligere å fiske med og kraftige nok til nær sagt hva som helst - ihvertfall i ferskvann. Har du vurdert disse..?

Endret av Thomcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Thomcom ang størrelse, jeg har sneller fra 5000-6000 som jeg bruker til ismeite, mener det holder i lange baner. Men jeg skjønner at 6500 er greit om man skal ned på 90 meter i frierfjorden eller deromkring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

Det er spesifikt denne jeg er ute etter (ikke den nyere varienten som er litt større tross samme siffer, andre deler o.l.), så hvis noen ved en sær tilfeldighet har en slik snelle til salgs så hører jeg gjerne fra de.

Nye ugaver av 6501C3 er ikke større. De er alle like store og det er bare gjort noen mindre endringer på noen deler, og de endringene er til det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye ugaver av 6501C3 er ikke større. De er alle like store og det er bare gjort noen mindre endringer på noen deler, og de endringene er til det bedre.

Da må jeg ha blingsa veldig med synet i så fall, for når jeg hadde begge snellene ved siden av hverandre og i hånden (grep) så virket det til å være forskjell. Skjønt, jeg er jo aldri helt i vater så det er ikke godt å si. :P

En annen grunn til at jeg har etterlyst den tidligere modellen er at jeg syns bremsen på denne er langt mer jevn etter overhaling enn på den nyere modellen. Sikkert mye smak og behag her; de nyere modellene er sikkert bedre ved aktivt kastebruk o.l. Mitt fiske med disse blir vertikalt.

At de er for store til ismeite er jeg ikke enig i. Når disse snellene smetter fint i pinglehånda mi så er jeg fornøyd med det. At de rommer 200 meter 0,40 mono syns jeg heller ikke er noe overkill. Mono koster ca ingenting via eBay og ei snelle som er fylt fint opp på spolen ser flott ut. LITT pirkete på detaljer er det lov å være. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.