Gå til innhold
Fiskersiden

Ekkolodd - transportabelt


Andreas
 Share

Recommended Posts

Har ett Humminbird fishin`buddy som jeg bruker på abborfiske. Lett å ta med seg og praktisk i bruk,ikke er de dyre heller.

Funker fint ned til 50-60 meter,mer enn dypt nok til sitt bruk! Har til og med brukt det på isen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Humminbird fishin`buddy ser utrolig grei ut da. Om den måler dybden rett under dorging og lar seg feste på båten på en grei måte tror jeg det kan være noe... Noen som bruker denne til dorging?

Har såvidt brukt den på dorging på mjøsa,det går helt fint! Men løft opp loddet på transportetapper!!! Loddet klarer å finne bunnen helt ned til ca 80 meter,vet det stemmer for har kjørt samme draget med større lodd og fått eksakt samme måling! Men strømninger kan gjøre det ustabilt fort da!

Innfesting på båtripa er grei snømåking,festet er laget som ei skrutvinge så det bør være mulig å feste lett til de fleste båter! Og på de båtene det har vært vanskelig å feste loddet har jeg bare tatt en liten "McGyver" og improvisert litt!

Det er forsåvidt ingen tvil om at det finnes bedre lodd å bruke til dorging,men jeg er ihvertfall fornøyd med det til mitt bruk!

Og skal du på ferie der det er mulig å leie en liten båt så tar det deg 30 sek å montere loddet,stiller litt sterkere på ukjente steder da!

Endret av Wobbla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at FishinBuddy (kjenner ikke de andre) taper signalet i selv ganske liten fart - på det nærmeste ubrukelig hvis du ønsker å følge dybdekurver under dorging. (Jeg har en eldre modell tilsvarende 120x som er drevet av 3 C-batterier i håndtaket, mulig nyere utgaver gjør dette bedre....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe problem med å følge dybdekurvene på mitt! Den modellen jeg har heter forresten 130x.

Jeg løfter alltid opp loddet hvis jeg kjører noe særlig fortere enn dorgefart,vannet presser mye mot stammen i fart...

Som sagt,det er ett enkelt lodd som er genialt til sitt bruk! Jeg bruker mitt på dorging på mjøsa,har ikke hatt noe problem med å følge dybde eller noe som helst! Men det skal sies at det er ment for bruk kun under sakte fart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.