Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første laks i Bjøra


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

fikk en mms på min mobil i går, bilde av årets første laks i Bjøra.

13,4 blanke kilo[ ;) ]

bilde ligger inne på www.namsenadventure.no

så i kveld skal jeg og en kompis til bjøra og friste laksen med wobblere i alle regnbuens farger[ :P ]

men sjangsene er vel små, men de er enda mindre om man sitter i so****[ :P ]

her veksler været mellom fint sommer vær for så ti minutter senere å snø.[} :P ]

men det er jo bra det er litt kaldt enda så issmeltinga blir utsatt til det er åpning i Namsen 1 juni[ :) ]

hvis det blir noe fangst i kveld så kommer det en rapport....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme for første gang og ikke skal oppover til Bjøra. Har vært der i 5 år sammenhengende og nå brytes lenken. En fisk på de 5 åra, er ikke så bra, men masse dårlig og kaldt vær har vi fått masse av, så det ble prioritert ei uke i namsen istede for vår turen.

Vet du hvor de er tatt?

Gratulere med dagen, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ble tatt tre lakser i går, 16. mai. Dette må jo være bra, kan ikke huske at det er blitt tatt 5 lakser så tidlig før, eller?

I tillegg er det mange som har vert i kontakt med fisk. I tillegg kan det se ut som de fleste vinerstøingene har forlatt elva. Tror det bare ble tatt et par stykker på premieren.

Men må si at jeg stusser litt når jeg ser vekta på fiskene, det må da være fryktelig tidlig med mellomlaks nå allerede. 4 fisker på mellom 3,6 og 4,7 + den på 13,4,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute noen timer i går, så noe fisk som var oppe og hadde et skikkelig napp, men det var det hele.

Er det noen her som har sett bilde av de siste 4 laksene ?

jeg hørte nemelig rykter om at de var veldig "brune"[ ;) ]

så det forklarer vel hvorfor de var så små?

snakket med en landfisker oppe på sone 4 (fuglår) i går og han hadde fått 5 vinterstøinger og en båt vi traff på veien hjem hadde fått 11 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Fire av laksene er tatt på Himo/Rodum mens den siste er tatt på Røttesmo...vet ikke hvor på valdene, men den hittils største ble tatt nedenfor brua på campingvaldet...mer info vet jeg ikke....sikkert noen som kan komme med mer info.

Den store ble tatt nede på rivieraen, like ved gapahuken som står der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tequila

Jeg stusset også over størrelsene på fiskene som var tatt i Bjøra. Med brune mener du vinterstøinger?

Det er støinger jeg mener ja...

Men det er kun rykter og folksnakk jeg har hørt og derfor ikke bekreftet, men det er jo sinnsykt småe lakser til å være så tidlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Tequila

Jeg stusset også over størrelsene på fiskene som var tatt i Bjøra. Med brune mener du vinterstøinger?

Det er støinger jeg mener ja...

Men det er kun rykter og folksnakk jeg har hørt og derfor ikke bekreftet, men det er jo sinnsykt småe lakser til å være så tidlig da.

Ja, det er det, men det kan også være oppdrettsfisk. De er ikke så nøye på det, når de kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tequila

Det er den samme konklusjonen som vi har kommet frem til. Kan det være oppdrettslaks som har stått siden i fjor? De tar vel sikkert til seg føde????

"Desverre", så det var nok ikke oppdrettsfiske, men vinterstøinger.

Bare synd ingen kakket han som kakket fisken[} ;) ]

Mannen burde iallefall aldri få fiske før han har lært seg forskjellen på vinterstøinger og "vanlig" laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av J.P

Blir så oppgitt,,,,,[V][V]

At kunskaps nivået er så inni ****** lavt, at de ikke vet forskjellen.. Huff, å huff..

Ja og man trenger liksom ikke være "rakketforsker" heller for å se forskjellen[} ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare fiskernes skyld (eller?). Hvis de er ferske i gamet. Her burde grunneierne sett til at de ble informert.

Vi har fått mange støinger (fisket i Namsen i mange år), og opplevde faktisk å kakke en.... den var fet og sølvblank, men så begynte vi å lure og kikket i gjellene - de hadde ikke en fin rødfarge..... så den ble dessverre gravd ned (men vi satte ut igjen sikkert 10 stk den uka - en var over 1,15 lang og veide 4-5 kg...).

Namsen/Bjøra er helt suverent område, men det virker på meg som om noen grunneiere tar litt for lett på det med å gi informasjon og vise elven. Har måttet jage noen [} ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.