Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretfiske i villmark


Anders86
 Share

Recommended Posts

Hei: O)
Denne sommeren har jeg en tur til det vakre landet og fisk og i denne sammenheng, jeg hører om i kan hjelpe deg å finne riktig fiske.
Det bør helst være i sentrum / sør Norge, og det være ørretfiske i små bekker eller elver. Det kan meget vel være i villmarken / fjell med vakker natur og ingen bolig, slik at du står fritt til leiren.

Jeg er ikke så skarp i språket, men prøve meg med google translate: O)

Håper å høre fra deg og få noen gode forslag.

Vennlig hilsen,

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anders!

Er nok ikke så mange som ønsker å legge ut gode fiskeplasser på internett :)

Noen av de mer kjente områdene er: Børgefjell, Femundsmarka, Trollheimen og Hardangervidda.

Bruk kart, feks. : http://kart.gulesider.no/ Og google, så finner dere nok en destinasjon.

Lykke til!

Så klart er det ikke å forvente at man gir bort lokasjonen til sin private go-plass på nettet. Men jeg syntes om ikke annet at mange fler veteran medlemmer. Kunne trådt til og om ikke annet pekt noen områder. Syntes innsaten for å hjelpe dette medlemmet. Har vært skuffende dårlig og ikke noe denne siden kan være stolt av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter virkelig pris på jeres hjelp så langt - takk :O)
Vi har tenkt å gå på 5 juli til 13 juli, og vi fisker med både flue og spinn.
Vi bryr oss mye om naturen og opplevelsene det beriker oss med og fiske utelukkende C & R.
Rennende vann er å foretrekke, og ønsker et sted hvor du kan leiren nær utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en pm, gjerne på engelsk, så har jeg en plass du kan oppsøke ute i villmarka der dere både kan leie hytte eller velge å bo i telt/lavvo. Her finns det et stort vann med ørret i varierende størrelser. Kan være vanskelig å få napp på flue eller spinner her. Er også 2 mindre vann rett nedefor i vassdraget men kun 30-40 meter elv i mellom. Nedefor det nederste vannet er det ei lang lita elv, med mye små fisk. Finns også små tjønner rundt disse 3 "hovedvanna" med ørret. Disse vanna, elva, og en liten "fly" på det største vannet kan det være enkelt og fange fisk på både flue og spinner. I dette området er det heller ikke så viktig med C&R på små ørret, da det er i overkant mye fisk her. Vakker natur.

Har personlig aldri tatt fisk over 500 gram her, men det tas mange fisk her rundt kiloen. Mest da på oter og mark.

Hvis dette hørtes intressant ut send meg gjerne en PM.

Endret av Øyvind S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en pm, gjerne på engelsk, så har jeg en plass du kan oppsøke ute i villmarka der dere både kan leie hytte eller velge å bo i telt/lavvo. Her finns det et stort vann med ørret i varierende størrelser. Kan være vanskelig å få napp på flue eller spinner her. Er også 2 mindre vann rett nedefor i vassdraget men kun 30-40 meter elv i mellom. Nedefor det nederste vannet er det ei lang lita elv, med mye små fisk. Finns også små tjønner rundt disse 3 "hovedvanna" med ørret. Disse vanna, elva, og en liten "fly" på det største vannet kan det være enkelt og fange fisk på både flue og spinner. I dette området er det heller ikke så viktig med C&R på små ørret, da det er i overkant mye fisk her. Vakker natur.

Har personlig aldri tatt fisk over 500 gram her, men det tas mange fisk her rundt kiloen. Mest da på oter og mark.

Hvis dette hørtes intressant ut send meg gjerne en PM.

Tusind takk! :) Har sendt deg en PM

Endret av Anders86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.