Gå til innhold
Fiskersiden

noen som har en båt/havstang 50-100lb trinset for salg?


ingesluk
 Share

Recommended Posts

jo fortere jo bedre om det er noen som har da, men tips om hvor eg kan få tak i noe sånt til noe vetig pris tas imot md åpne armer for ett eller annet beist knakk shiano boat 20-30 rett av like vet snellen i forrige uke:-S kjipt me beste måten å knekke en stang på føler eg så sen gjerne et tips hadde vert kanon. må fiske md nødstangen no. er 20-30 det og men av lavere kvalitet:-) funker men dere skjønner vil eg tro-. mvh inge_sluk eller også kallt sluken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et beist knakk en 20-30lbs standup-stang? Enten har det vært en skade på stangemnet, bunnapp eller en fisk som ikke er vanlig å få på sportsfiskeutstyr i Norge.

Ang stang så er det nok best å gå overseas til fks meltontackle.com, de har gode egenproduserte stenger av høy kvalitet.

Endret av O.C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Beastmaster 20-30 STC selv, og heller nok også til at det må ha vært en skade på stangemmet. Jeg har ikke testet, men jeg er ganske sikker på at hvis vinsjen på båthengeren ryker, så kan jeg bruke den stanga med tilhørende Tiagra til å dra opp båten med. :)

Så stive stenger som du etterspør vil ha et litt begrenset bruksområde her på berget, og utvalget er dertil begrenset. Med andre ord hadde jeg fulgt forrige talers råd om utenlandske nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er at du kjøper samme stanga igjen og skrur av bremsen mange hakk. Det er enten en spak du fører frem og tilbake med tommelen, eller et stjerne plassert innenfor sveiva. På begge øker man bremsen ved å skru/dytte fremover og minker bremsen ved å skru/dytte bakover. Og, ikke prøv å løft bunnen ut av havet med stanga. Med disse enkle rådene kommer du ikke til å oppleve det samme igjen og du kan ta med deg stanga i grava.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.