Gå til innhold
Fiskersiden

Hunter blir Hallingdøl


Hunter
 Share

Recommended Posts

Den 1. juni flytter vi til Ål i Hallingdal. 210 km til nærmeste sjøfiskemuligheter. Jeg har funnet ut at følgende arter finnes i Ål og omeng, ørret, abbor, røye, sik, gjedde og røye. Ikke de helt "rette" artene for en som liker meite. Jeg har studert og funnet noen greie vann for ovenevnte arter, men jeg vil helst ha store av disse artene om jeg skal finne det interessant å fiske etter den.

Er det noen som vet om det finnes andre og mer spennende arter?

Og til der som bor i meiteparadis østpå, forvent forespørsler om guiding og gode tips om vann. :shifty:

PS! Hemsila er helt uinteressant.

Takker på forhånd for gode tips.



Det hadde selvsagt vært bra å knytte nye bekjentskaper i området også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! :) Det blir en liten forskjell ^^

Ta kontakt med Trond Andersson - han vet det meste om fisking i de områder. post@trondandersson.no

Takk for tipset Bernt.

Har du tømt havet for flatfisk nå Hunter, siden du flytter så langt bort fra kysten? :D Eller hviler det forsatt en sandflyndre-forbannelse over deg ? :lolu:

Sandflyndreforbannelsen ble gravlagt for et par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ål er en fantastisk bygd, i flott dal.

Har hatt gleden av å bo der selv, like ved jernbanestasjonen. Min erfaring med fiske i Ål var hovedsakelig småfallen ørret, med fisk opp til 5-600 gram. Da hovedsakelig i små tjern på vestsiden.

Hallingdalselva er derimot et bedre alternativ for større eksemplarer, litt nord for Ål har du jo "Fossheim" og enda lengre nord har du "Holselva" ved Hovet. Jeg foretrekker å fiske ovenfor brua ved kraftstasjonen, men de største blir som regel tatt lengre ned. Min tante og onkel er grunneiere på dette område og jeg har hatt godt fiske her i Hovet i mine yngre dager. Her går det stor fisk!

På stølen har de fiskerett og jeg har fått fisket noen hundre timer fra land i Stolsvannet. Her har jeg flere ørreter over 1kg og største på 2kg. Men har sett mye større eksemplarer. Så får du fiskekort i dette vannet, kan jeg hjelpe deg å få lånt båt. Folket i Hallingdal generelt ligger over gjennomsnittet når det gjelder gjestfrihet.

Jeg har som sagt bodd i Ål, men også bodd noen år i Hol og Gol. Det er ørreten som dominerer, sett lite til andre arter. Men dette er jo noen år siden, så ting kan være forandret. Lykke til med fisket og ta gjerne kontakt hvis du trenger nøyaktige posisjoner eller hjelp med kontakt av grunneiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info fiskern86. Ørret er spennende nok det, men da må den være svær. Som tidligere nevnt, ørret kommer langt ned på prilisten. :-)

Men jeg tar gjerne kontakt for mer info om det trengs.



Vi flytter like ved stasjonen selv. Strandlivegen 1, nærmere bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...
Den 11.4.2013 at 19.12, fiskern86 skrev:

Ål er en fantastisk bygd, i flott dal.

Har hatt gleden av å bo der selv, like ved jernbanestasjonen. Min erfaring med fiske i Ål var hovedsakelig småfallen ørret, med fisk opp til 5-600 gram. Da hovedsakelig i små tjern på vestsiden.

Hallingdalselva er derimot et bedre alternativ for større eksemplarer, litt nord for Ål har du jo "Fossheim" og enda lengre nord har du "Holselva" ved Hovet. Jeg foretrekker å fiske ovenfor brua ved kraftstasjonen, men de største blir som regel tatt lengre ned. Min tante og onkel er grunneiere på dette område og jeg har hatt godt fiske her i Hovet i mine yngre dager. Her går det stor fisk!

På stølen har de fiskerett og jeg har fått fisket noen hundre timer fra land i Stolsvannet. Her har jeg flere ørreter over 1kg og største på 2kg. Men har sett mye større eksemplarer. Så får du fiskekort i dette vannet, kan jeg hjelpe deg å få lånt båt. Folket i Hallingdal generelt ligger over gjennomsnittet når det gjelder gjestfrihet.

Jeg har som sagt bodd i Ål, men også bodd noen år i Hol og Gol. Det er ørreten som dominerer, sett lite til andre arter. Men dette er jo noen år siden, så ting kan være forandret. Lykke til med fisket og ta gjerne kontakt hvis du trenger nøyaktige posisjoner eller hjelp med kontakt av grunneiere.

 

Den 11.4.2013 at 19.12, fiskern86 skrev:

Ål er en fantastisk bygd, i flott dal.

Har hatt gleden av å bo der selv, like ved jernbanestasjonen. Min erfaring med fiske i Ål var hovedsakelig småfallen ørret, med fisk opp til 5-600 gram. Da hovedsakelig i små tjern på vestsiden.

Hallingdalselva er derimot et bedre alternativ for større eksemplarer, litt nord for Ål har du jo "Fossheim" og enda lengre nord har du "Holselva" ved Hovet. Jeg foretrekker å fiske ovenfor brua ved kraftstasjonen, men de største blir som regel tatt lengre ned. Min tante og onkel er grunneiere på dette område og jeg har hatt godt fiske her i Hovet i mine yngre dager. Her går det stor fisk!

På stølen har de fiskerett og jeg har fått fisket noen hundre timer fra land i Stolsvannet. Her har jeg flere ørreter over 1kg og største på 2kg. Men har sett mye større eksemplarer. Så får du fiskekort i dette vannet, kan jeg hjelpe deg å få lånt båt. Folket i Hallingdal generelt ligger over gjennomsnittet når det gjelder gjestfrihet.

Jeg har som sagt bodd i Ål, men også bodd noen år i Hol og Gol. Det er ørreten som dominerer, sett lite til andre arter. Men dette er jo noen år siden, så ting kan være forandret. Lykke til med fisket og ta gjerne kontakt hvis du trenger nøyaktige posisjoner eller hjelp med kontakt av grunneiere.

Hei. Har hytte i Hovet, fint hvis du kan gi meg noen tips om fiske og grunneiere. Kontakt meg gjerne på mobil 90957506.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.