Gå til innhold
Fiskersiden

Trofebåten viser sitt igjen/ med bilder ! Laks ?


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Gjest caddis

Reiste ned til Dypvåg på søndag. Kona dror til Roma[?].jeg tok da og pakket bilen med det mest nødvediske og satte kursen for dypvåg.

Den nye fluestange skulle testes på fisk[ ;) ] Kunne ikke skjønne noe annet en at det skulle bli noe ørretter.

17052005224558Nn3cqn5U7EDm.jpg?80

Kom ned rundt kl 1500 og marinan stengete 1600, så her var det ikke tid til å gå opp på hytta først, båten var rimelig tom for bensin.

Så rett fra bilen til båten og full fart til Lyngørfjorden marina.

Fulltank og så tilbake. PÅ vegen til hytta kjørte jeg igjennom Lyngør, der traff jeg på Trond en tidligere arbeidskollega.

Vi ble enige om å ta en fisketur på kvelden. han har aldri fått noe SØ i sitt liv og noen storfiskerer er han ikke. Legger mest garn.

Jeg reiste, og kom opp på hytte rundt kl 1615. Pakket ut, blandet en GT og satt meg på terrasen og syntes faktisk livet var godt å leve.

Satt opp fluestengen, satt på fluer. Været var glimrende, kanskje noe sterk vind men det bør man regne med på sørlandet. KL 1745 gikk jeg ned til båten. Et par dorgedra...... og to muserende vinflasker var med.

Tenkte at det ville være morro og dra opp disse hvis Trond fikk SØ.

Fisket med flue i ca 1,5 time uten å kjenne så mye som en torsk.

Det var rundt 12,5 grad i vannet. Så var det på tide og hente Trond.

På Lyngør har alle god tid, så litt kaffe og en pæredram Smakte pyton) måtte vi ha før vi reiste ut.

Reiste til det område jeg har tatt all fisk i år, og det tok ikke lenger tid en 10 minutter før vi måtte sprette den første flaska.

17052005224558RB51L38Dj16J.jpg?43

Ikke den største men den første. Kall det gjerne en bild mann[ :) ]

Så tok det ca 15 minutter så lander han sin andre.Desverre ikke noe bilde av denne. Fisken lå mellom 700-800 gr.

Så gikk den vel 30 nye minutter før det hugger på stange til Trond igjen, og denne virker større[ :) ],men rett ved båtripa slipper den, ser bare en sølvblank siden i dypet. Var nok en pen fisk.

Så gikk den vel 20 minutter så hugg det på stange til trond igjen, og dette var en ny pen fisk. Hoppet høyt fire ganger rett etter den gikk på. Så meget pen ut. Trond ble litt småblek i ansiktet men beholdt roen.

Fisken nærmet seg båten, og Trond sveiver og sveier så sier jeg til trond at nå må han stoppe, hvis ikke får den ikke snøre å gå på ved båten, men mannen stoppet ikke, jo det gjorde han til slutt, med det var forde wobbleren stoppet i sangtuppen med fisken på. Jeg hoier ut slipp ut snøre, slipp ut snøre, og jammen fikk han til det, og opp i håven kom hans 3 ørret i livet. 2,1 kg. Flaske nummer to ble sprettet.

1705200522455818ctOSQ315Sf.jpg?33

En utrolig ørret. I utrolig fin kodisjon. Fikk ikke målt lengen på den.

17052005224557K17SaH784qd8.jpg?38

Kan tro mannen var blid, og utrolig morro for min del og lykkes på denne måten. Alltid utrolig morro og ha med folk og så se at de virkelig tar av.

Selv var jeg ikke borti fisk. Kjøret Trond i land rundt 2330.

Tror han sov godt denne natten.

Selv reiste jeg ut igjen for å prøve ørreten med flue. KL 0200 reiste jeg hjem uten kjenning av fisk.

Mandag

Temp rundt 11 grader

Fluefisk fra kl 1100 til 1600 med en liten ølpause på puben rundt kl 1400 i et utrolig drittvær. Nada fisk, uff begynner å lure på den nye stanga. Kvelden blir brukt til fiske og en litt pubrunde på kvelden. Ingen fisk.

Tirsdag

temp rundt 9,5 grader

Blåste friskt så jeg lot fluestengen ligg og tok meg en liten dorgetur, før jeg måtte rydd og vaske hytta.

Tok ikke lange tiden før den første satt

17052005224557Eun9Fw4dhROx.jpg?54

Ikke så stor, rundt 800-900 gr.

Men synes det var noe rart med denne fisken, lite prikker, smalt hode og litt kraftig hale.

Så her må jeg ha hjelp

17052005224558Vy4C9gk688v5.jpg?4

170520052245574LtKaS1AO7QR.jpg?7

17052005224558KUW8M5rXwFX8.jpg?13

17052005224558Mkgn642G1B5q.jpg?77

Kan det være en liten laks eller er jeg helt på jorde nå ??

Det ble med denne fisken på meg i helgen.

Men kommer alldri til å glemme fiskegleden til Trond.

PÅ litt over en time tar han sine 3 første SØ i sitt liv.

1705200522455818ctOSQ315Sf.jpg?41

Bilde av den desidert beste SØ plassen jeg vet om på sørlandet så langt.

17052005224557oCk8YCf1q1C7.jpg?46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Hmmm jeg synes også det ser ut som en sø, men den halen da gitt.... ser jo ut som et skoleeksempel på fisk som har gått i merd, for så å gå i det fri en stund...merkelig...

Skole eksempel på en fisk som har ligget å tørka i sola et par timer spør du meg[ ;) ]

ikke merkelig i det hele tatt..[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Selv om den hadde ligget litt i solen så ble jeg faktisk veldig usikker rett etter jeg hadde tatt den.

Og det ene bilde som jeg har tatt av fisken liggende i båten er rett etter den kom opp fra vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.