Gå til innhold
Fiskersiden

ålesund


Stefan öberg
 Share

Recommended Posts

Hei.

Har fisket etter gjedde i Langevågen. Fikk på hjemmeknytta flue, type

rufsete med en del rødt i. Men ikke noe særlig store gjedder her. Skal også

finnes ål i de samme vanna..

Ang. saltvann har nok torsken stort sett gytt ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej tack för svar får testa de. när man kommer från stockholm där man har gjedde i alla vatten :P till stad där de knappt finns så måste man börja om på nytt med någon annan fisk vad är enklast om man inte har båt

helst inte flug fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej är flyttad från stockholm till ålesund och söker nu vatten i ålesund området efter gjedde.

men hittar ingen på google om det så tänkte kolla här om någon vet något

tack för svar

mvh stefan

Vasset i Langevåg, også noen vann i veddemarka. Rekorden i Vassetvannet er på 10kg.

Endret av Krikro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej tack för svar får testa de. när man kommer från stockholm där man har gjedde i alla vatten :P till stad där de knappt finns så måste man börja om på nytt med någon annan fisk vad är enklast om man inte har båt

helst inte flug fiske.

Når du først har rotet deg til Ålesund tror jeg at jeg ville glemt ferskvannsfisket. Det er som nevnt noen smågjedder i noen små vann, ellers er det stort sett bare kjedelig ørret.

Men, i sjøen og havet du har rundt deg har du fantastiske muligheter, Vet ikke om du har tilgang til bil, men du når mange av plassene med kollektiv også. Innover langs storfjorden har du verdens beste havålfiske fra land (best på høsten). Ut i øyene nordover mot haram og sandøy etc har du alle de klassiske havfiskene (torsk, sei, lyr, lange, brosme), samt brukbart med flyndrer og skater.

En anbefaling for å få litt inspirasjon er å ta en tur på Akvariet, hvis du ikke allerede har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10kg i Vassetvannet.. Gjedde? Er den rekorden registrert noen plass eller?

Kult om den er det da! Har du linke eller noe?

Det er det jeg har hørt, tror ikke det finnes et register. Men jeg har fått gjedde der i underkant av 5kg, så det er ikke umulig.

Når du først har rotet deg til Ålesund tror jeg at jeg ville glemt ferskvannsfisket. Det er som nevnt noen smågjedder i noen små vann, ellers er det stort sett bare kjedelig ørret.

Men, i sjøen og havet du har rundt deg har du fantastiske muligheter, Vet ikke om du har tilgang til bil, men du når mange av plassene med kollektiv også. Innover langs storfjorden har du verdens beste havålfiske fra land (best på høsten). Ut i øyene nordover mot haram og sandøy etc har du alle de klassiske havfiskene (torsk, sei, lyr, lange, brosme), samt brukbart med flyndrer og skater.

En anbefaling for å få litt inspirasjon er å ta en tur på Akvariet, hvis du ikke allerede har vært der.

Du har alnesvatnet og vassetvatnet. Det er også fin fisk i brusdalsvatnet

Det er det jeg har hørt, tror ikke det finnes et register. Men jeg har fått gjedde der i underkant av 5kg, så det er ikke umulig.

Du har alnesvatnet og vassetvatnet. Det er også fin fisk i brusdalsvatnet

Men i brusdalen er det bare ørret og røye da. Men der er kilosfisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har hørt, tror ikke det finnes et register. Men jeg har fått gjedde der i underkant av 5kg, så det er ikke umulig.

Du har alnesvatnet og vassetvatnet. Det er også fin fisk i brusdalsvatnet

Men i brusdalen er det bare ørret og røye da. Men der er kilosfisk

Da er det på tide å prøve litt igjen etter gjedda:-) Ca 5kg med mulighet for mer er bra det. Prøvde en stund med flue for noen år siden og fikk gjedde, men bare smått!! Tok du de på agn eller? Var det med båt/ kaste fra land- blanding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først har rotet deg til Ålesund tror jeg at jeg ville glemt ferskvannsfisket. Det er som nevnt noen smågjedder i noen små vann, ellers er det stort sett bare kjedelig ørret.

Men, i sjøen og havet du har rundt deg har du fantastiske muligheter, Vet ikke om du har tilgang til bil, men du når mange av plassene med kollektiv også. Innover langs storfjorden har du verdens beste havålfiske fra land (best på høsten). Ut i øyene nordover mot haram og sandøy etc har du alle de klassiske havfiskene (torsk, sei, lyr, lange, brosme), samt brukbart med flyndrer og skater.

En anbefaling for å få litt inspirasjon er å ta en tur på Akvariet, hvis du ikke allerede har vært der.

Okej! Bil har jag tillgång till så de är inga problem ta sig runt å testa olika ställen, vet ej om de är ute på haried min svigerfar har hytte men inte riktigt säker de är allfall längre ut han har det.

Akveriet har jag vart på men ska dit snart igen :P

tack för alla tips :D

Vasset i Langevåg, også noen vann i veddemarka. Rekorden i Vassetvannet er på 10kg.

10 kg låter intressant :D hehe då får man ta åka dit å testa så fort mina saker kommer från stockholm!!

men värsta är väll jag har bara färskvatten drag/slukare. har ni några tips på va man ska använda för saltvatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej! Bil har jag tillgång till så de är inga problem ta sig runt å testa olika ställen, vet ej om de är ute på haried min svigerfar har hytte men inte riktigt säker de är allfall längre ut han har det.

Akveriet har jag vart på men ska dit snart igen :P

tack för alla tips :D

10 kg låter intressant :D hehe då får man ta åka dit å testa så fort mina saker kommer från stockholm!!men värsta är väll jag har bara färskvatten drag/slukare. har ni några tips på va man ska använda för saltvatten?

Kystmeite er i utgangspungtet lite utstyrskrevende. Man behøver bly ( kan bruke drag/sluk uten krok) ,enkeltkrok og en rull agnstrikk. Agn kan være blåskjell og snegler man plukker selv, reker fra rimi, sild, makrell, småsei og så videre...

Trengs ingen store invisteringer i utgangspunktet men som med alle andre interesser finnes det en "million" spesial dupeditter man kan, og vil kjøpe etter hvert som man blir hektet :)

Skitt fiske!

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.