Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretvann i Stavanger og omegn


Kjetil L
 Share

Recommended Posts

Nå som Hålandsvannet ikke frister til verken bading, fisking eller vasking så kunne jeg tenkt meg et annet vann hvor det er greit å fiske ørret eller annen ferskvannsfisk.

Fint hvis disse ikke ligger altfor langt vekke fra Stavanger område.

Og hvis disse vanna er kjempehemmelige, så kan dere sende PM!! [ :) ] eller ikke fortelle noe som helst!! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt langt fra Stavanger muligens, men Frøylandsvannet huser både Lagesild, Sik, Sørv, Ørret, Ål, Stingsild + sikkert andre som eg ikke kommer på i farten. Det tas jevnlig ørret over kiloen fra båt. Har selv fått ørret på rett under kiloen fra land. Snittstørrelsen er også meget pen på ørreten.

Bråsteinvannet skal vistnok også huse en del artige arter. Har hørt rykte om suter, men har ikke fått dette 100 % bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fisket i Bråsteinvannet i mange år. har kunn fått sørv ,ørret,sikrøye og ål. har meitet og gått med sluk og flue. har aldri fått eller sett at noen har fått suter. men hava som har skjedd de siste årene av utsettinger, det vet ikke jeg.

skal du fiske ørret i str 200-400g og få mange er Skjelbreitjørn et vann mange reiser til. ligger i Sandnes kommune like etter Sviland. muligheter for å få stor fisk er og til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.