Gå til innhold
Fiskersiden

Abu garcia revo sx


Fishing4life
 Share

Recommended Posts

Har blitt flere innlegg på meg i siste tid, men virker som det er flerne erfarne fiskere som har gode svar her på siden.. :)

Har nå bestemt meg for å kjøpe en ultralett stang: Savage gear "Troutizimo" med kastevekt på 0-5g.

Med en baitcast snelle: Abu garcia revo sx

Noen som har noen erfaring med noe av utstyret nevnt over, eller om det er en bra kombinasjon? :)

,Jonathan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes troutizimo i cast -"edition" trudde den bare var i spin?!

Hvis mine antakelser er korrekte så er dette en kombo som passer meget dårlig.

Var vanskelig å finne informasjon på troutizimo på nettet så har mulig slått litt feil an her.. Når du sier at komboen passer dårlig, mener du da at snella er for tung for stangen? Vet du isåfall om noen av revo snellene er lettere og passer bra for ultralett fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vanskelig å finne informasjon på troutizimo på nettet så har mulig slått litt feil an her.. Når du sier at komboen passer dårlig, mener du da at snella er for tung for stangen? Vet du isåfall om noen av revo snellene er lettere og passer bra for ultralett fiske?

Det jeg mener er at du ikke kan kjøre baitcast snelle på en spin-stang. Ryggen blir feil vei er hovedsakelig det største problemet + ringer + snellefeste + grep +++++..

Stanga har jeg ikke prøvd, men kjent på en del ganger og det er smekkre og artige små stenger. Kjøp ei lita og lett haspelsnelle isteden og spol på med nanoFil, så har du en fin kombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Gullfiskern her, dette er ikke noen topp kombo. Som han er inne på passer ikke stanga til multiplikatorsnelle. Men ikke minst så skal det en del erfaring til for å kunne kaste så lette sluker som stanga er klassifisert for med multiplikatorsnelle. Prøv heller ei haspelsnelle i str 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revo SX er en flott og solid snelle, men dessverre har den veldig lite å gjøre på stangen du nevner. Jeg ville fulgt tipset om å satse på haspelsnelle isteden. Selv om man tok utgangspunkt i at stangen var laget for multi-sneller (hvilket jeg ikke tror det finnes utgaver av, uten at jeg skal påstå noe uten å ha dobbelsjekket) så ville det bli en veldig til utfordring å få noe som helst kastelengde å snakke om ved så lett kastevekt vs lavprofil multi-snelle; selv ved svært tynn braid og mye lengde på stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.