Gå til innhold
Fiskersiden

Dorging 19/5 Høvåg


mavi
 Share

Recommended Posts

Ny tur i dag sammen med ErikR og det var dorging etter SØ som egentlig stod på programet. SØ en glimret med sitt fravær, men pen lyr samt noen små torsk og sei gjorde at det ble en bra tur. Jeg fikk også ei berggylt på agn. Ikke så voldsomt stor men alltid morro.

Største lyren jeg fikk var grovt anslått til rundt 4kg. Fikk også en på opp mot 3kg. Den¨på ca 4 kg var også ny pers[ :( ] Lyrene beit på en Rapala orginal Silver (18cm).

Erik fikk dessverre ingen ting med noe size på.

Bilder kommer på mandag eller tirsdag når Erik er ferdig med ro turen sin i Blindleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake til sivilisasjonen!

bilder kommer kanskje over helga..har dem liggende på kameraet som jeg har glemt i kr.sand.

Ble noen fine turer ikke minst den jeg hadde sammen med mavi. gratulerer han med sin flotte lyr, som forøvrig fightet særdeles bra. totalt på den uka jeg var der fikk jeg kun 2 sø. største på ca 800 gram. tatt på "erik's deceiver" str 2. mye lyr og ufattelig mye torsk. tipper jeg endte opp på litt over 100 torsk på de dagene jeg var der. mistet 2 svært pene sø og om natten hoppet det noen flotte rugger. berggylte fikk jeg ikke. en klassekompis tok en pen en på ca 1 kg.

vi fikk også ei pen lomre på garn som visstnok veide 1,1 kg. det beste med turen var at alle som fisket fikk fisk. største torsk var en fisk på drøye 5 kg, tatt av en av jentene i klassen(!!).

takker mavi for utmerket guiding og jeg fikk se høvåg fra sitt beste. satser på ny tur snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi satser på ny tur snart. Ferdig med eksamen også nå [ :( ]

Snakka med min onkel i dag, han hadde vel fått 5sjøørret på en tur i forrige uke, men ingen større en 1kg. Var også tatt en på 1,8kg rett i området der vi dorget. Samt han tipsa meg om en del brosme, torsk og lyre plasser som jeg ikke viste om. Ikke se bort i fra at et par av de blir testet til helga. Dersom jeg får tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

her er så de etterlengtede bildene fr den flotte turen til mavi og jeg.

09062005011437j9qiYvBW3G27.jpg?45

Magnus(mavi) viste meg et par hot spots for berggylte. desverre ikke det helt store bette. her mavi med ei gylte rett under kiloet.

09062005011437P7SUsd7hNsmr.jpg?26

Magnus ble den store lyrkongen. her med et ekspemplar på rett over 3 kg.

090620050114371uj57sc4988D.jpg?89

kveldens største tatt av skipperen sjøl. tatt på 18 cm silver rappala. ble ikke veid men tipper den måtte ha vært i overkant av 4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.