Gå til innhold
Fiskersiden

Utstyr for "avslappingsfiske".


zicoz
 Share

Recommended Posts

Hei, nå som kveldene og natta blir lysere og lysere så hender det at jeg tar meg en tur ned på kaia for å fiske litt fra land, til nå så har jeg bare fisket med sluk, men siden dette er mer ment å være "avslappingsfiske" så føler jeg at sluk blir for mye arbeid da jeg må sveive inn og kaste ut på nytt hele tiden får å unngå at sluken setter seg fast i bunn.

Det jeg ser for meg er f.eks. dupp-fiske, men er det noe poeng å gjøre det i sjøen?

Hva bør jeg i så fall kjøpe inn av dubber/kroker etc for både ferskvann og saltvann?

Her er stang/snelle komboene jeg har pdd (båtfiskeutstyret utelatt)

- Shimano Beastmaster 300MH 15-40 m/Shimano SGT 6000

- Shimano Beastmaster S.T.C. AX270L/AX240L 2-10g m/ Shimano Seido 1000FA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duppfiske er like aktuelt i sjøen som i ferskvann, jeg driver en del med det.

Shimano Beastmasteren din er god for lett duppfiske med foreksempel makrellstrimler. Du kan få masse fin fisk på det. Makrell, horngjel og SØ er vel det aller mest aktuelle. Disse går fint å ta på lett utstyr, det gjør det bare enda mer moro etter min mening.

Innimellom vil du nok få sei, lyr og kanskje en oppdrettslaks. Så lenge du kjører brems går det fint. Kanskje oppgradere til en 2500 snelle? :)

Er du mindre lat en dag så prøv med makrellstrimmel uten søkke eller dupp. Det er mest effektivt etter SØ. Du får og mer bonusarter fordi du gjerne fisker litt dypere. Har fått masse fint på den metoden. Bruk 1/0 til 3/0 etter Sjøørret.

Den øverste stangen ville jeg brukt til bunnmeite! :)

Les litt i underforumet "kystmeite". Der vil du nok finne masse lure ideer!

Skitt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.