Gå til innhold
Fiskersiden

Ørekyte / Spredning med utstyret?


pettersent
 Share

Recommended Posts

Hei,

Kan ørekyte spre seg fra ett vann til ett annet via fiskeutstyret man benytter? Fikk akkurat avslag fra grunneier på å fiske i et vann fordi jeg kom fra et vann som hadde ørekyte?

Er det praktisk mulig at ørekyte kan spre seg via fiskeutstyr? Finnes det evt dokumentasjon som bekrefter eller avkrefter dette?

mvh

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt, men man må ta et nei for et nei.

Kanskje det var bare en unnskyldning for

ikke å ha fiskere der.

Grunneier kan nekte fiske uten grunnlag men i dette tilfellet synes jeg han er på kanten. Grunneieren har ingen vitenskapelig "backing" i sine påstander, og ved å nekte en person til å fiske på grunnlag av ett slikt motiv hindrer man fiskeren for utøvelse av friluftsliv på ugyldig grunnlag..

Endret av gullfiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunneier kan nekte fiske uten grunnlag men i dette tilfellet synes jeg han er på kanten. Grunneieren har ingen vitenskapelig "backing" i sine påstander, og ved å nekte en person til å fiske på grunnlag av ett slikt motiv hindrer man fiskeren for utøvelse av friluftsliv på ugyldig grunnlag..

Hadde jeg fått blankt "nei" så er det greit det. Men det begrenser seg så så utrolig hva man få til med en fiskestang, så forbud generelt ser jeg svært liten grunn til. Jeg har derfor send mail til grunneier som et siste forsøk og forklart fakta, og bedt veldig ydmykt om lov til å fiske der. Så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.