Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskersiden følger lakseåpningen


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Om 10dager åpner lakseseongen i svært mange elver rundt om i landet. Landets største nettside om og for sportsfiske www.fiskersiden.no følger selvsagt spent med. Dette vil fungere som følger:

Rundt om sitter det noen som må holde hjulene igang også på denne dagen, men disse kan være svært behjelpelige-og samtidig holde seg oppdatert som ingen andre...noen må nemlig legge oppdateringer over fra sms (altså mobil meldinger til en tråd på fiskersiden! (Tråden starter jeg 31mai).

Samtidig som noen går på jobb trekker andre på seg parfyme(?) duftende vadere som har ligget i kjelleren siden ifjor for å få med seg vårens vakreste eventyr-sesongåpningen! DERE er viktigst av alle-dere må nemlig sende kontaktpersonene som sitter på nett meldinger om det som skjer!

Praktiske detaljer:

De som kan legge inn meldinger i tidsrommet 20:00-ca 06(?) sender en PM TIL MEG. (Angi tidsrom du tror det passer for deg)

De som skal fiske og vil være med og rapportere sender en PM TIL MEG med info om hvilken elv de skal fiske i. jeg oppdaterer dette innlegget med info etterhvert.

Kom gjerne med innspill osv i denne tråden, men husk-for å bli registrert MÅ jeg få en pm.

Trådmedarbeidere:

Crom (ca 21-02)

Cato (ca 00-06)

Fiskere:

Karl Inge-- Etneelva (vel, har ikke åpningsfiske selv, men reiser inn for å se om jeg kan få tatt bilder av åpningslaks...)

Chris (amnesia)--Eidselva

Fiskefritid--Kvina

Tomba--rapporterer fra nord-norge

LeifJ-Oselvo (Hordaland)

Vilhelm-Namsen

MichaelR-Vikedalselva

JP-Forra (Sideelv til Stjørdalselva)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Jeg skal prøve å dekke en del av Namsen....blir vanskelig å dekke hele,men skal gjøre så godt jeg kan..

Jeg forventer selvsagt ikke at dere skal springe hele natten for å sende rapporter, en melding eller to er kjempegreier, det viktigste er kanskje en melding på kvelden som sier hvordan forholdene er, og en melding når dere hører om første laksen på land[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Oddbjørn Midbø

Jeg kan komme med en rapport på kvelden fra Orkla. Men jeg kan sikkert like godt komme med den nå: Veldig mye vann [ :P )]

Fangstene blir jo fortløpende lagt ut på laksebørsen, og jeg tviler uansett på å klare å få med så mange av de.

Når det gjelder Orkla tror jeg ikke vi trenger konkurrere med deres egen side nei, de klarer seg nok selv[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tequila

Namsen har jo også egen side www.namsen.org i tillegg følger disse godt med i starten www.namsen.dk [8D]

Ja se det. Men en stemningsrapport fra Vilhelm tåler vi godt[ :D ] Netsen alle elver har vel nettsider, men er vel få som oppdateres før utpå dagen 1/6 uansett håper/tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :D ]Tøft initiativ KIS! Eg er å finne i Langhølen opningsdøgnet og du er hjertelig velkommen til oss, (meg og ein representant frå Elbe). Hadde ikkje tenkt å råfiska frå start av, men med dette rapporteringsopplegget må det nok ståast på frå startskuddet går. Har nesten litt prestasjonsangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldingene sendes til meg på tlf 911 44 789, jeg videresender til Crom og Cato.

I utgangspunktet ønsker jeg en mld sånn ca kl 21-23 på forhold/stemning eller annet.(Vannstand, farge på elv, er det sett fisk er kanskje det viktigste?)

Så åpner fisket kl 00 og jeg vil gjerne ha en melding når dere hører (eller opplever!!!) at første laksen er på land.

OBS: VIKTIG Send sms og husk å oppgi elv i hver sms ellers vil det helt i ball for meg, og jeg vil ikke ha mulighet til å sjekke opp hvem som sender og hvor de er. Alts-navnet på elva MÅ være med i hver sms.

Ideelt sett bør jeg kunne videresende direkte.

Eksempel:

En melding før åpning kan være slik:

Etneelva, 5grader fin vannstand noe fisk sett på elva.

Etter åpning:

Etneelva, er tatt en 5-kilos på sluk i osen. Mistet en storlaks under broa i sone 9.

Send en pm til meg om dere lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av J.P

Skal starte i Forra i år og kan send en rapport til deg utpå natta, KIS. Forra er ei side elv til Stjørdals elva for de som ikke er lokal kjente,,,,

Kjempeflott:-)

Jeg benytter igjen anledningen til å minne alle på at de MÅ skrive navn på elva i smsène

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en kompis som nå er på plass i Stjørdalselva og vannstanden er helt perferkt. Dette blir spenndende [ :D ]

Forresten, her kan dere finne linkene vedr. vannstanden til Stjørdalselva og Forra.

Forra:

http://www2.nve.no/h/hd/plotreal/Q/0124.00...002.000/uke.gif

Stjørdalselva:

http://www2.nve.no/h/hd/plotreal/Q/0124.00...012.000/uke.gif

sitat:Opprinnelig postet av J.P

Skal starte i Forra i år og kan send en rapport til deg utpå natta, KIS. Forra er ei side elv til Stjørdals elva for de som ikke er lokal kjente,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.