Gå til innhold
Fiskersiden

ØRRET


kim andre
 Share

Recommended Posts

kom nettopp hjem fra en tur i ett av favorittvanna mine. resultatet endte på over 30 ørreter, største på 41 cm(lav K-faktor). helt sykt med vak, og som vanlig fungerte GH-nymfa godt når den ble plasert midt i vaket. tipper at ca halvparten av fiskene var over 32 cm, noe som er godt i et vann i Sandnes.

deilig med tur i skikkelig regnvær igjen![ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[8D][ :D ][ :D ]sitat:Opprinnelig postet av kim andre

kom nettopp hjem fra en tur i ett av favorittvanna mine. resultatet endte på over 30 ørreter, største på 41 cm(lav K-faktor). helt sykt med vak, og som vanlig fungerte GH-nymfa godt når den ble plasert midt i vaket. tipper at ca halvparten av fiskene var over 32 cm, noe som er godt i et vann i Sandnes.

deilig med tur i skikkelig regnvær igjen![ :D ][ :D ]

.........................

Jeg må virkelig gratulere. foresten hvor i Sandnes var det du fikk ørretene?[^][ :D ][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mye å si med vannet du fisker i. bandt en gang opp noen lysebrune nymfer i krok 10 og 8. fikk masse fisk i det ene vannet i flere sesonger, men i andre vann var denne flua dårlig.

andre plasser er det grønne store fluer som fungerer. mens det ene tjernet jeg fisker i så vil fisken aller helst ha montana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute en tur i dag med en kamerat,han fikk to på spinner, største 34 cm. nyydelige fisker begge to! mens jeg etter et par små til slutt fikk en som raste avgårde med mange meter backing flere ganger før den kom på land. KILOSFISK tenkte jeg flere ganger, men fisken var "bare" 38 cm og kroket i brystfinna! kjempegøy når fisken raser avgårde, så jeg er ikke veldig skuffa.

har desverre ikke bilder, batteriet på kameraet var flatt...[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt feil å kalle en ørret på 38 cm, liten ja [ :D ] Har du en ca vekt på den?

Fikk en på torsdagen på 1,3 og i dag tok kompisen en på ca 1,7 kg, den ble gjenutsatt, derfor usikker vekt. Vi bruker ikke å måle lengden på ørretene vi får, så har litt trøbbel med å anslå vekten på en på 38 cm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.