Gå til innhold
Fiskersiden

fiskevann (elver) i ål i hallingdal ?


tjuvfiskeren
 Share

Recommended Posts

Da fisker du ikke på rett plass :P Går fortsatt noen fine ørret der nede. Prøv fra campinga på gol å oppover helt til geilo ;) Er en del stryk oppover der, men i mellom er det mye rolige partier perfekt for flue. Påberegn en del gåing for å komme til de gode elvepartiene :)

Som nevnt over her, hemsedal er helt ok om du vil betale 950kr for 2 døgn kort! Jeg har prøvd meg der oppe da jeg får innenbygds kort å kan ikke fatte å forstå hvorfor alle vil stå som sild i tønne å fiske i hemsila ;) Har erfart at det er vel så bra i hallingdalselva. Eller så har du også tisleia på golsfjellet. Der går det også en del ok fisk fra 300g å oppover. Største jeg har sett blitt tatt der var 1.3kg :) Men sjekk http://begna.no/vannstand.asp først. Se på tisleiafjorden. går det over 20m3/s eller under 6 m3/s er det desverre en demper å fiske der oppe. Et annet godt tips er å prøve i stryka å utos/innos til vanna fra enden av pålsbu å mot geilo. Ligger flere mindre vann etter pålsbu hvor det er elvestubber i mellom :) Innos/utos til vanna er hotspots :) Et tips er å ta av mot dagali å stoppe ved brua 150-200m etter du har tatt av å fiske begge rettninger der :) Skitt fiske å husk fiskekort ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt fiske å husk fiskekort ! :)

Hvordan fester du kortet til garnet? :-)

Nå er jeg akkurat kommet til Gol, og er i morgen 18.juli klar for tur i hemsedalselva. Hadde vært greit med en turkompis? Jeg fisker med fluestang, spinner og mark - alt etter som. Er ikke nazi opphengt i hverken det ene eller andre.

Send en pm eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt fiske å husk fiskekort ! :)

Hvordan fester du kortet til garnet? :-)

Nå er jeg akkurat kommet til Gol, og er i morgen 18.juli klar for tur i hemsedalselva. Hadde vært greit med en turkompis? Jeg fisker med fluestang, spinner og mark - alt etter som. Er ikke nazi opphengt i hverken det ene eller andre.

Send en pm eller noe?

Kortet fester du ved å ha med litt ståltråd :) Null problem!

Når går turen til elva? Mulig jeg slenger meg på et sesongkort nå da jeg får halv pris siden jeg er halling :D

i allefall opp å titte fpr å se om man fortsatt må stå i kø der for å fiske ! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har hytte på Ål i Hallingdal og har vokst opp med ørretfiske der oppe. Stort sett er det bare småfisk, men jeg tok en på 1,2 for maange år siden i Lya (ELven som renner ut på Torpo), fisken var riktignok en oppdrettsfisk. I Kvinnegardslia går det en elv som heter Kvinda, her er det satt ut store mengder fisk. Opp mot 2 kilo om jeg ikke tar feil. Elven var stengt for 2 år siden pga. dette. Jeg har fisket litt her før dette prosjektet, men har bare fått micro-ørret. Jeg var ikke mye på Ål i fjor sommer, og fikk ikke testet det ut. Men flere av de "lokale" har vært skeptisk til dette prosjektet, og jeg tror ikke det ble helt som de håpet. Du kan lese mer om Kvinda og kjøpe fiskekort her: https://www.inatur.no/fiske/50f5b3c0e4b0b1d864388941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har hytte på Ål i Hallingdal og har vokst opp med ørretfiske der oppe. Stort sett er det bare småfisk, men jeg tok en på 1,2 for maange år siden i Lya (ELven som renner ut på Torpo), fisken var riktignok en oppdrettsfisk. I Kvinnegardslia går det en elv som heter Kvinda, her er det satt ut store mengder fisk. Opp mot 2 kilo om jeg ikke tar feil. Elven var stengt for 2 år siden pga. dette. Jeg har fisket litt her før dette prosjektet, men har bare fått micro-ørret. Jeg var ikke mye på Ål i fjor sommer, og fikk ikke testet det ut. Men flere av de "lokale" har vært skeptisk til dette prosjektet, og jeg tror ikke det ble helt som de håpet. Du kan lese mer om Kvinda og kjøpe fiskekort her: https://www.inatur.no/fiske/50f5b3c0e4b0b1d864388941

Rundt hol er det bra ;) nedover er det mest småfisk :) Men har da fått grei fisk rundt gol også. 500g+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortet fester du ved å ha med litt ståltråd :) Null problem!

Når går turen til elva? Mulig jeg slenger meg på et sesongkort nå da jeg får halv pris siden jeg er halling :D

i allefall opp å titte fpr å se om man fortsatt må stå i kø der for å fiske ! :S

var der 18 og 19. Juli på kvelden nede ved 70 sona der tømmerbilen står, pluss ved hengwbrua. Ble noen 300-grammere.. er klar igjen 24. Juli, sånn ca.

Endret av honda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.