Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i brevann?


geirm
 Share

Recommended Posts

Hei.

I søk på fiskeområder kom jeg over denne uttalelsen: "gode muligheter å få kilosfisk for den som er vant til å fiske i breelver"

Noen som har erfaring med fiske i den type vann? Tenker både innsjø- og elvefiske (inkl. dorging). Menes det likt med å fiske i grumsete vann?

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i grunnen ikke så stor forskjell fra andre typer ferskvannsfiske. Fargen på brevann avhenger av snøsmelting og de kan være ganske klare og fine ved liten smelting, mens det blir dårligere sikt ved mye smelting. Sommertid er vanntemperaturen er som oftest ganske stabil, men vannene blir selvsagt noe kaldere ved mye issmelting. Har selv tilbrakt mange timer i Oldenvannet i Nordfjord og fått mye fin ørret (opp til 5 kilo). Basert på erfaringer derfra er det en sluk som virkelig leverer:

1707_solvkroken-aura-flake-g-fl-s-7gram_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innslag av grønt er nok oppskriften ja. Til kveldsfiske er det mørke sluker som gjelder. Har fått ørret på 1.9 kilo på denne her:

506403_nyhet_2006.jpg

Største jeg har fått på den grønne lillauren over var 2.8 kilo. De største ørretene har jeg tatt på wobbler. Rekorden er på 5.2 kilo som bet på en fem cm Rapala original i fluoriserende grønn. En wobbler som jeg har tatt utrolig mye fisk på, men som dessverre ikke er i salg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.