Gå til innhold
Fiskersiden

Skriftlig advarsel!


Lystfisker´n
 Share

Recommended Posts

Hermed advares alle storørretta i Ånøya!
Om dåkker vet ka som e gått førr dåkker så kainn de være lurt å innføre frivillig faste i natt!

Di skada småfiskan dåkker ser dær oppe e næmli aillt ainna enn lætt bytte! D e flere fæm-tomms Tomic`a med sylkvasse Owner-kroka som e fæsta hele veien tebake tell stængern mine!

Too be continued som dæm si på nynorsk.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom å skrive på dialekt så vi skrur om. (Det ble ei sen natt og skal ut igjen nå...så rapport og bilder kommer sannsynligvis ikke før i morgen...)

Trolling er kanskje i drøyeste laget å kalle det all den tid jeg ikke bruker dyprigg ei heller mye elektronikk.

Båten er en gogammel, brei og stødig åpen 14 foter. 4HK 4takter fra Mercury eller en god gammel Thruster (Mercury) (tror det er 45lb varianten) elmotor kobla opp mot ett 110 Amp Sønnak Fritidsbatteri.

Videre er doningen utstyr med Chlas Ohlsson Stangstativ (som festes tversover båten i hullene for åregafler - 5 stenger/3 delvis justerbare) og et Fishing Buddy 2 Bottom Line Side Finder ekkolodd. Loddet har bare vært brukt for å gjøre meg kjent med dybdekurvene i vannet selv om man ser en og annen fisk både nedover og ut til siden...

Great Whites brukes for å komme ut og bly (søkker eller paravaner) for å komme ned.

Stengene følger i samme rimelige linje med Shimano Catana Downriggers i medium og medium heavy varianter. Snellene er litt overkill - Daiwa Sealine LGA 47LC parret med 0,38 Berkeley BigGame. Leadere ~ 0,30 FC.

Litt info der - bilder og rapport kommer - Ut på tur! :thumbsu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

ser dere ikke rapporten?

"Hermed advares alle storørretta i Ånøya!
Om dåkker vet ka som e gått førr dåkker så kainn de være lurt å innføre frivillig faste i natt!

Di skada småfiskan dåkker ser dær oppe e næmli aillt ainna enn lætt bytte! D e flere fæm-tomms Tomic`a med sylkvasse Owner-kroka som e fæsta hele veien tebake tell stængern mine!"

fisken snoker da også på forumet. og tok til vett og holdt seg unna :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.