Gå til innhold
Fiskersiden

Ny som artsfisker


Håkki
 Share

Recommended Posts

Hei... Er ny både som artsfisker og her på siden. Jeg har drevet med havfiske i vel 10 år, så endel sorter har det jo blitt. Forrige onsdag begynte jeg for alvor å jakte på nye arter. Og den kvelden ble det foruten 2 sorter som jeg hadde (bergnebb og svartkutling) også sandkutling og rødlekket kutling. Natt til lørdag ble et fisket 3 nye sorter; tangsprell, ålekvabbe og så min første hornkvabbe på hele 132,2 gram. Ny norgesrekord i følge mine fiskevenner. Snakk om nybegynner flaks. Lørdag ble det tur til Lysefjorden og der kom det og nye sorter. Steinbit, lomre og dvergulke ( kanskje vanlig ulke)... Og en slimål, som vistnok ikke er fisk lenger... Tror jeg er blitt hektet på dette.
Håkon.

( ps,, hvordan laster man opp bilder her ? )

Endret av Hockien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gal har jeg vært før,, og verre blir det vel..... vekt og nye stenger er bestilt... så nå er det bare å finne alle " hot-spottene".... har ikke mer enn noen og førti arter,,, kun ørret og røye i ferskvann.... så her er mye upløyd mark... eller vann....

Får bare håpe at Villmarksliv godkjenner rekorden...vi glemte jo å ta mål.. men den ble veid på 2 vekter, med 2 vitner... og bilder finnes jo...

Har meldt den inn til "alt om Fiske" også... så får vi se om de finner den god nok til omtale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.