Gå til innhold
Fiskersiden

Norsjø


Jøran Nilsen
 Share

Recommended Posts

Jeg har vært litt ute langs land her i øvre deler tidligere, og har fått noe steikefisk. Det er godt mulig en kan ta storørret fra land også, men det er vel båt som gjelder hvis en skal satse litt. Årnesbukta er hvertfall vanskelig tilgjengelig uten båt, sjøl om du vel klarer å få noe gjedde langs land der. Mener på at fluerekorden på gjedde fremdeles er fra Norsjø (2 år siden).

Har ikke hatt tilgang på båt, men tenkte kanskje å gjøre noe med det nå. Er jo ei landkrabbe, men det frister voldsomt med den ørretten som går der.

Det er sikkert mange her inne på forumet som har mer kunnskap om Norsjø enn meg, så kanskje det er andre som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på et trollingtreff på Norsjø jeg. LDV hadde invitert meg med i båten sin, og vi trolla rundt på Norsjø. En del fisk på loddet, og masse krøkle i stimer. Vi fikk ingenting, men de lokale gutta scora under dette treffet. Bl.a. fikk Bjørnar Bjervamoen (eller noe slikt) en på 5,11. Dette ble treffets største fisk. En del fisk på rundt 1,5-2,5 kg ble tatt også.

Titt og stadig blir det tatt storørret på Norsjø. Jeg skal snart ut en tur med Torgeir Kaste, en av trollerne på Norsjø. Han er dreven, så kanskje det blir noen flotte fisker på meg!

Her er en link om Norsjøtreffet!

http://www.trolla.nu/norsjotraffen.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frista ikke mindre med båt etter å ha sett linken til trolling.nu og fiskerapportene! Får søke litt mer for å finne ut hva slags båt/motor en bør satse på. Tips mottas forresten med takk.

Blir gjerne med noen utpå en gang for å prøve etter storørretten. Kan stille på kort varsel i tilefelle og spytter i til bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal rigge båten min, og så skal jeg ta en haug med turer til Norsjø. Kanskje du kan være med meg en gang? Er ikke noe proff, men fikk et skikkelig kick etter Norsjøtreffet. Som man kan lese i fangstrapportene til bl.a. Torgeir i linken til Jostein, ser det ut som om fisk på rundt kilo'n er GANSKE vanlig på Norsjø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som fisker på Norsjø endel.. får dere noen gang Bleike (hvit røye med stor mage) når dere er ute, eller er det bare ørret og en og annen laks? I garn ifjor husker jeg vi fikk bleike, den var ca 3 hg og hadde 4 småfisk (trolig krøkle)i magesekken, så den skal da være rovfisk nok ser det ut til. Har hørt at de kan bli noen få kilo (2-3?). Stemmer det? Her er et bilde av fisken:

viewimage.asp?imageId=6DAA25AD-97AC-4187-962A-ED40D2F4CEE0&size=hires

Er det andre som har trøbbel med å legge inn bilder?? Får det ikke til, og har prøvd bilder fra flere nettsider og extrafilm nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.